A BioWare egykori munkatársa szerint az EA-nek nem volt kedve nyomtatni a pénzt a Dragon Age-dzsel.
A BioWare számtalan ikonikus játékot leszállított a fennállása alatt, de a legtöbben ma a Mass Effect és a Dragon Age szériákkal azonosítják őket. Ez annyiból nem véletlen, hogy az elmúlt kb. 20 évben mást szinte nem is csináltak (az Anthemnek még akkor se osszunk lapot, ha eszükbe jutott, köszi). De miután egyre több és több idő lefejleszteni egy-egy ilyen kaliberű RPG játékot, valamivel ki kell tölteni az üresjáratokat is. Erre tökéletes volt pár évvel ezelőtt a Mass Effect: Legendary Edition, ami az első három, Shepard történetét bemutató epizódot hozta el felújítva. És hasonló siker lehetett volna egy Dragon Age újrakiadás is, már ha az EA igényt tart erre.
Nemrég ugyanis egy MrMattyPlaysnek adott interjúban (amit a GamesRadar+ szemlézett) Mark Darrah, a BioWare veteránja, a Dragon Age játékok egyik alkotója elmondta, hogy megkereste a csapata az EA-t egy Dragon Age: Legendary Edition ötletével, de a cég vezetését ez teljesen hidegen hagyta:
„Fogalmam sincs, hogy miért, de még nyilvánosan is vállalta az EA, hogy a remastereket ellenzi. Ez igen furcsa egy tőzsdei cégtől, hogy lényegében az ingyen pénz ellen vannak, de így van. Ez is része ennek” – magyarázta Darrah.
A Dragon Age: Originsből, a Dragon Age 2-ből és a Dragon Age: Inquisitionből egyébként nem csak azért nem készült még felújított kiadás, mert az EA nem akarta nyomtatni a pénzt. Darrah szerint ezt a triót nehezebb lenne rendbe tenni technikailag, mint a Mass Effect 1-3-at volt, hiszen generációs különbségek vannak a címek között a franchise-on belül.
A Mass Effect trilógia lényegében egy módosított Unreal Engine 3-on futott az elejétől a végéig, így könnyű volt egy platformra hozni a részeket. Ezzel szemben az említett Dragon Age epizódok között még egy motorváltás is történt, amikor az EA a Frostbite használatára állított át minden stúdiót. Ha például az lenne a cél, hogy az első két DA legalább olyan jól nézzen ki, mint az Inquisition, valószínűleg ez több munka lenne, mint amennyit megér, hiszen Frostbite-ra kéne ültetni ezeket a játékokat. Ebből a szempontból érthető, hogy Darrah szerint az EA válasza az volt a remaster gyűjteményes felvetésükre, hogy csinálják meg a saját pénzükből, ha akarják. És ugyanennyire érthető volt az is, hogy a BioWare végül elengedte az ötletet, hogy inkább új játékokon dolgozhasson.
Borítókép: EA BioWare