A Concord óta megváltozott a hozzáállás a videójátékok életben tartása kapcsán a PlayStationnél.
Fogalmunk sincs, hogy valaha is elkövet-e még a videójáték-ipar egy akkora hibát, mint tavaly a Sony a Concorddal. A japánok legalábbis nagyon szeretnék elkerülni, hogy megismételjék azt a bukást, amit a hero shooterrel összehoztak. Hermen Hulst, a PlayStation részleg vezére nem győzi elmondani a vele készített interjúkban, hogy mekkora hatással volt a minőségbiztosítási folyamataikra és a döntéshozatalukra a Firewalk Studios játéka. Persze legkésőbb a Marathonnál kiderül, hogy ebből mi volt igaz és mi nem, de addig simán haknizhat ezzel.
Legutóbb a Financial Times hasábjain tűnt fel Hulst, hogy a Concordról és a jövőről beszéljen – ezt az amerikai IGN szemlézte. A lap szerint a PlayStation vezére azt mondta, hogy nem akarnak biztonsági játékot játszani, de azért igyekeznek minél korábban elkaszálni a bukás szagú játékokat, hogy olcsóbban megúszhassák ezeket.
„A [Concord] óta különböző, sokkal szigorúbb és gyakoribb tesztelést iktattunk be. Minden bukásnak megvan az a pozitívuma, hogy az emberek megértik tőle, hogy szükséges ez [a felügyelet].”
Hulst pozitív példát is hozott az interjúban a Concorddal szemben, méghozzá nem mást, mint az év játéka díjakat bezsebelő Astro Botot. A PlayStation CEO-ja szerint azért követendő a kis robot kalandja a többi stúdió számára, mert több játékon keresztül építette fel a Team Asobi a márkát, mígnem akkora lett, amekkora. Éppen ezért arra bíztatja Hulst a többi stúdiót, hogy gondolkozzanak, miképp tudnák növelni a franchise-aik méretét és értékét idővel, hogy a The Last of Us és az Uncharted örökébe léphessenek egyszer.
A felügyeletről egyébként nem csak Hulst, de több Sony alá dolgozó stúdió feje is nyilatkozott a Financial Timesnak. A Sucker Punchot vezető Jason Connell arról beszélt, hogy mennyire fontos a belső stúdiók közötti kommunikáció, mert így elkerülhető, hogy hasonló vagy ugyanolyan játékot készítsenek. Az remek kérdés, hogy ez mennyire fenyegeti bármikor is a Sony csapatait, de örülünk, hogy megbeszélik egymás között.
Borítókép: Firewalk Studios