Négy döntő faktor lesz a Battlefield 6-os meccskeresésben, és ezek egyike bizony összefügg majd a játékosok tehetségével, ha tetszik, ha nem.
A Battlefield 6 többjátékos módjának múlt heti leleplezése óta folyamatosan jönnek az újabb és újabb részletek a játékról, hiszen a kíváncsi játékosok több kérdését nem sikerült megválaszolni a prezentáció alatt. Az egyik ilyen a crossplayre vonatkozott, ami sok más multis címet felemelt vagy romba döntött már a múltban. A másik nagy kérdés csokor pedig a képességalapú meccskeresés, avagy skill-based matchmaking (SBMM) körül forog, mert igen, ilyen is lesz a BF6-ban.
A Los Angeles-i bemutatón résztvevő CharlieIntel a fejlesztőkkel beszélgetve tudta meg, hogy miképp is fog kinézni az SBMM a Battlefield Studios interpretációjában. Eszerint négy fő faktor lesz, ami szerepet játszik a meccskeresés alatt:
- a ping,
- a játékos tartózkodási helye,
- a szerverek elérhetősége,
- némi képességalapú szempont.
Azonban ezek fontossági sorrendje nem mindig lesz azonos. Vagyis attól függően, hogy milyen játékmódot indítunk, mennyien tolják épp a Battlefield 6-ot, lehet kisebb vagy nagyobb is a merítés a játékosok képességeit illetően. A pontos rendszert persze nem fedte fel a Battlefield Studios, így nem tudhatjuk, hogy mégis mennyire számít majd az ügyesség. Korábban szó volt arról is, hogy inkább a csapatok egyensúlyozását kívánják az SBMM-en keresztül elérni, mintsem azt, hogy mindig csak hozzánk hasonló tehetséggel bíró játékosokba futhassunk. Ez a megoldás annyiban térne el a hagyományos SBMM-től, hogy így nem fordulna elő olyan, hogy az egyik oldalon csak noobok, a másik oldalon csak profik játszanak.
A Battlefield 6 október 10-én jelenik meg Xbox Series X|S-re, PlayStation 5-re és PS5 Próra, valamint PC-re. Azonban augusztus első felében már minden platformon kipróbálható lesz a játék béta verziója.
Borítókép: EA Battlefield Studios