Képességalapú meccskeresés a Battlefield 6-ban – Áldás vagy átok?

Képességalapú meccskeresés a Battlefield 6-ban – Áldás vagy átok?

Négy döntő faktor lesz a Battlefield 6-os meccskeresésben, és ezek egyike bizony összefügg majd a játékosok tehetségével, ha tetszik, ha nem.

A Battlefield 6 többjátékos módjának múlt heti leleplezése óta folyamatosan jönnek az újabb és újabb részletek a játékról, hiszen a kíváncsi játékosok több kérdését nem sikerült megválaszolni a prezentáció alatt. Az egyik ilyen a crossplayre vonatkozott, ami sok más multis címet felemelt vagy romba döntött már a múltban. A másik nagy kérdés csokor pedig a képességalapú meccskeresés, avagy skill-based matchmaking (SBMM) körül forog, mert igen, ilyen is lesz a BF6-ban.

A Los Angeles-i bemutatón résztvevő CharlieIntel a fejlesztőkkel beszélgetve tudta meg, hogy miképp is fog kinézni az SBMM a Battlefield Studios interpretációjában. Eszerint négy fő faktor lesz, ami szerepet játszik a meccskeresés alatt:

  • a ping,
  • a játékos tartózkodási helye,
  • a szerverek elérhetősége,
  • némi képességalapú szempont.

Azonban ezek fontossági sorrendje nem mindig lesz azonos. Vagyis attól függően, hogy milyen játékmódot indítunk, mennyien tolják épp a Battlefield 6-ot, lehet kisebb vagy nagyobb is a merítés a játékosok képességeit illetően. A pontos rendszert persze nem fedte fel a Battlefield Studios, így nem tudhatjuk, hogy mégis mennyire számít majd az ügyesség. Korábban szó volt arról is, hogy inkább a csapatok egyensúlyozását kívánják az SBMM-en keresztül elérni, mintsem azt, hogy mindig csak hozzánk hasonló tehetséggel bíró játékosokba futhassunk. Ez a megoldás annyiban térne el a hagyományos SBMM-től, hogy így nem fordulna elő olyan, hogy az egyik oldalon csak noobok, a másik oldalon csak profik játszanak.

A Battlefield 6 október 10-én jelenik meg Xbox Series X|S-re, PlayStation 5-re és PS5 Próra, valamint PC-re. Azonban augusztus első felében már minden platformon kipróbálható lesz a játék béta verziója.

Borítókép: EA Battlefield Studios

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár


Gaming - Könyörtelen zombimóddal bővül a Steam legrealisztikusabb FPS játéka

Nem sokan szeretik a realisztikus és élethű játékokat, de azért akad néhány, amely ennek ellenére is egy komoly kis rajongóbázisra tett szert. A FPS-ek között pontosan ilyen a BODYCAM is, az Unreal Engine 5-ben készült alkotás tényleg elképesztő élményt kínált már eddig is ezen a téren. Most viszont új irányt vettek a fejlesztők, novemberben ugyanis érkezik a Zombimód.

Közvetítések