Valld be, hogy te is gonosz vagy és imádod nézni, ahogy megbuknak a játékok

Valld be, hogy te is gonosz vagy és imádod nézni, ahogy megbuknak a játékok

A Concord saját fejlesztői vitatták meg a játék bukását, az okokat és következményeket, és arra jutottak, hogy a játékosok már megint nem normálisak.

Számtalanszor megénekeltük már a Concord bukását és a Sony egyik legnagyobb öngólját, most nem azért vagyok itt, hogy elismételjem a sztorit. Aki esetleg nincs képben, az nézze meg PC Gurus munkatársaink videóját, amiben néhány hete alaposan körbejártuk a pont egy éves balhét. Lehet épp ennek az évfordulónak az emlékére ült le a Life Well Wasted podcast műsorában két Firewalkos fejlesztői is, akik mindketten a Concordon dolgoztak az elmúlt években. Nem akarok nagyot spoilerezni, de bizony voltak jogos és okos meglátásaik, ám valahogy már megint oda lyukadtak ki, hogy a fene egye mega a csúnya, rossz játékosokat.

Nyilván az egyik legnagyobb és legérdekesebb téma a podcastból a játék bukása és annak okai voltak. Itt a két fejlesztő, két fontos dolgot emelt. Az egyik, hogy úgy érezték a játékosok már a Concord megjelenése előtt leírták a programot. A másik pedig, hogy vannak olyan gamerek, egész közösségek, akik imádják látni ha megbukik egy játék és ők ezt várják a megjelenést megelőző hónapokban.

Azt meg kell hagyni, hogy részben igazuk van. Tényleg furcsa azt látni, hogy egész nagy közösségek vannak, akiknek semmi nem jó, akik nem is akarják, hogy valami jó legyen nekik. Ők tényleg azt várják, hogy megbukjon egy-egy játék amit éppen kinéztek maguknak és ennek érdekében mindent meg is tesznek, ha kell hazugságot is terjesztenek a különböző közösségi média felületeken. Erre sok példát láttunk már az utóbbi években. Olyat is, amikor működött a módszerük és olyat is, amikor nem. Egyszerű gamerként is felfoghatatlan, hogy ezek az emberek mi örömöt lelnek a saját hülyeségükben, hát még akkor milyen lehet ezt látni  és kezelni fejlesztői oldalról. Ezt a pontot meg kell adni a Concord fejlesztőinek is és azt alá kell írnunk, hogy ilyen szintű indokolatlan utálatra egyik játék sem érdemes, még a Concord sem.

Azt viszont be kell látnia a fejlesztőknek, hogy ha tetszik, ha nem, a játékosokat igenis már a megjelenés előtt meg kell nyerniük maguknak. Leírták a Concordot már a megjelenés előtt? Hát még szép! Erről is szól a játékfejlesztés, erről is szól a marketing, hogy már a megjelenés előtt be kell mutatni a programot, a vásárlók még a megjelenés előtt eldöntik, hogy tetszik-e nekik a játék vagy sem. A Concord pedig bőven rászolgált arra, hogy már a megjelenés előtt lehúzzák azt a játékosok. Senki sem kérte a Sony-tól hogy előálljanak egy újabb hero shooterrel, a karakterek dizájnja nevetséges volt, a pályák és képességek pedig rém unalmasak voltak. Persze, hogy már a megjelenés előtt leírták a játékot sokan, nagyon jól tették. Érdekes mód, egy sikerjáték már a megjelenés előtt meggyőzi a játékosokat. Akkor most a játékos hibás, aki már a megjelenés előtt véleményt alkot vagy a fejlesztők, akik olyan játékokat csinálnak és úgy, ahogy arra senki sem kíváncsi.

Kövess Minket!



Gamer szótár

LAN

Közvetítések