Új harc, régi harcterek – Nehezebb a régi Battlefield-pályákat remasterelni, mint gondolnánk

Új harc, régi harcterek – Nehezebb a régi Battlefield-pályákat remasterelni, mint gondolnánk

Változnak az idők, változnak a játékok és a játékosok is. Nosztalgiázni persze mindenki szeret, de a szép emlékek hajlamosak kiszínezni a valóságot.

Amikor a nyáron megláttuk a Battlefield 6 első hivatalos előzeteseiben az Operation Firestorm üzemépületeit és magas kéményeit, nekünk is határozottan megdobbant a szívünk. Imádtuk annak idején a Battlefield 3 ikonikus térképét, és persze nem ez az egyetlen olyan helyszín, amit hajlandóak újramelegíteni a franchise készítői. Az Operation Metro és Wake Island többször is visszatértek már a korábbi epizódokban, a Battlefield 2042 legutóbbi frissítésével érkezett Iwo Jima pedig szintén egy régebben már látott helyszín újragondolása. A legtöbb esetben jól sülnek el a régi pályák felújított újrakiadásai, ám a remasterelt térképek fejlesztése közel sem olyan egyszerű sétagalopp, mint ahogy azt elsőre gondolhatnánk.

A Battlefield 6 egyik fejlesztője, egész pontosan a DICE vezető dizájnere, Shashank Uchil a PCGamesN-nek adott interjúban beszélt arról, hogy egyáltalán nem volt triviális manőver az Operation Firestorm felújítása. Sok minden változott a Battlefield 3 2011-es rajtja óta, így Uchil elmondása szerint el sem hinnénk, hogy milyen nehéz belőni azt az arany középutat, ahol a régi pálya jól működik az új játékkal, miközben megfelel a veteránok erős nosztalgia-érzettel vegyes elvárásainak is.

Az új epizódban elképesztő lesz a rombolhatóság, de mi történik akkor, ha ezt a rendszert átültetik a jóval statikusabb korábbi pályára? Nem dőlhetnek csak úgy össze a gyárépületek ezen a járművek által dominált, és egyébként szinte teljesen lapos térképen! És mi a helyzet az új fegyverekkel vagy az olyan eszközökkel, mint az Assault kaszt szabadon felállítható létrája? Hogy borul majd meg a pályák működése? És egyáltalán tényleg olyan jó volt ezeknek a régi helyszíneknek a flow-ja és balanszolása, mint ahogy arra emlékezni szeretnénk?

A meló jóval komplikáltabb, mint amire elsőre gondolnánk, azt pedig mindenki jól tudja, hogy a játékosok nem haboznak, ha úgy érzik, tudatniuk kell a világgal a nemtetszésüket. Ennek ellenére a jó hír az, hogy a jelenleg is futó tesztkörök beszámolói szerint a remasterelt Operation Firestorm a játék egyik legütősebb helyszíne lesz. Már mi is alig várjuk!

A Battlefield 6 október 10-én jelenik meg Xbox Series X|S-re, PlayStation 5-re és PS5 Próra, valamint PC-re.

Borítókép: EA Battlefield Studios

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár


Közvetítések