Dust 2 és zombimód a Battlefield 6-ban! Nem semmi a Portal pályaszerkesztője

Dust 2 és zombimód a Battlefield 6-ban! Nem semmi a Portal pályaszerkesztője

A Battlefield 6-tal visszatér a Battlefield Portal is, de a nosztalgiázás helyett ezúttal a teljes kreatív szabadságon van a hangsúly.

Az EA és a Battlefield Studios fejlesztői már a nyári nagy leleplezés során elárulták, hogy az idei etapban is visszatér a Portal közösségi játékmódja, de ekkor még nem is sejthettük, hogy valójában milyen kötetlen szabadságot ad majd ez a legkreatívabb játékosok kezébe. Az eredetileg a Battlefield 2042-vel bemutatott, ám akkor még leginkább csak a régebbi epizódok helyszíneinek remake-elésére használt Portal hatalmas szintlépés után tér vissza. Vadiúj pályák, játékmódok, de akár komplett új játékok megalkotására is alkalmas toolkit jóval vadabb, mint gondoltuk.

Az EA egy rövidke trailerrel emlékeztetett mindenkit, hogy október 10-én az új Portal is elrajtol a Battlefield 6-tal, a Battlefield Labs és a rá meghívott tartalomgyártók azonban már kézbe is vehették az alaposan kibővített toolkitet. A Godot Engine komplett pályaszerkesztője áll majd a leendő modderek rendelkezésére, ahol a Battlefield 6 asseteit felhasználva egészen durva alkotásokat hozhatnak létre. A fejlesztők már kapásból néhány saját, házon belül gyártott élménnyel várták a tartalomgyártókat, mi pedig a jól ismert youtuber, jackfrags alapos bemutató videóját csekkoltuk le az újdonságokért.

Ahogy azt már a fenti videó legelején is láthatjátok, a Battlefield 6 Portal módja kellően összetett lesz ahhoz, hogy simán összedobjunk benne komplett új pályákat – nyilván a de_dust2 volt a legelső, amivel demózták ezt a lehetőséget. A Counter-Strike legendás folyosói és a hozzá tartozó bombahatástalanítós játékmód azonban csak a jéghegy csúcsát jelentik. Készült már Call of Duty-féle zombimód is, egyre nehezedő körökkel és a falról vásárolható fegyverekkel, versenymód vadászrepülőkkel, parkouros Mirror’s Edge-klón, de még egy olyan magasba mászós játékmód is, amit az Only Up! ihletett.

Gondoltátok volna, hogy ennyire szabad kezet ad majd az új Battlefield Portal? Természetesen egyelőre megvannak a szerkesztő limitációi, hiszen a jelen állás szerint csak a már meglévő pályák alapjaira építhetünk, a Battlefield 6 hivatalos assetjet felhasználval, de mivel saját játéklogikát, kódot és plug-in-eket is szőhetünk az alkotásainkba, nem kizárt, hogy később ennél is nyitottabb lesz a Portal szerkesztője. Ami pedig szintén jó hír, hogy az kész műveket állandó szervereken hostolhatjuk majd, ha pedig a pályák és játékmódok átmennek a hivatalos verifikáción, XP-t is szerezhetünk a furcsa rajongói módokat játszva.

Borítókép forrása: Electronic Arts, Steam

Kövess Minket!



Gamer szótár


Közvetítések