Párszor változott a Helldivers 2 fejlesztőinek elképzelése a játék kapcsán, de nem gondoltuk volna, hogy egyszer az is kérdés volt, hogy ingyen vagy fizetős címként jelenjen meg.
Idén nyáron már az Xbox Series X|S konzolokra is megérkezett az igazi, hamisíthatatlan, nagybetűs SZABADSÁG, amikor is augusztusban megjelent a Helldivers 2 a platformra. A Szuperföld sok új harcossal gazdagodott, akik azóta is bátran védik a demokráciát a bogaraktól, a robotoktól és a tintahalaktól. Igaz, a Game Passt messziről el fogja kerülni a Sony gondozásában kiadott program, így muszáj kicsengetni érte a teljes árat. Amit viszont egészen eddig nem is sejtettünk, hogy az Arrowhead Game Studiosnál egy időben teljesen más üzleti tervet fogalmaztak meg, mint amit végül megvalósítottak.
A GamesRadar+ szúrta ki, hogy a stúdiót vezető Shams Jorjani a Helldivers 2 aktuális technikai problémáiról beszélve elmerült a fejlesztés részleteiben is a játék Discord szerverén. Jorjani szerint az eredeti koncepció még jóval kisebb volt, és egy ponton az is felmerült, hogy free-to-play modellben adják ki a programot:
„A Helldivers 2 egy AA játékként indult, aztán ebből nőtt tovább, majd PlayStation 5 nyitócím lett volna, utána free-to-play megjelenés, és végül mégiscsak prémium [fizetős] lett (a sorrendet lehet elrontottam). Szóval a célvonalat párszor arrébb húzták, de ennek a hatalmas toronynak az alapjai eredetileg egy kis tengerparti bungalóhoz készültek, mindezért technikai adósságban vagyunk, és így a teljesítmény is felemás.”
A technikai problémák ellenére az Arrowhead Game Studios biztos benne, hogy még jó sokáig velünk marad a Helldivers 2. Bár miután egy live service címről van szó, bármikor beállhat még a fordulat, hogy ingyenessé teszik – nem ez lenne az első, és nem is az utolsó ilyen eset. Addig viszont marad a 40 eurós ár, valamint az időnként megjelenő fizetős DLC-k.
Borítókép: Arrowhead Game Studios