Az id Software hat hónapba telt összehozni a path tracinget az egyik legújabb alkotásukban, és olyan jó tapasztalatuk volt vele, hogy szerintük ez a technológia hamarosan minden AAA játékban standard lesz, forradalmasítva a vizuális élményt.
A játékfejlesztés folyamatosan fejlődik, és a stúdiók újabb és újabb technológiai újításokkal próbálnak kiemelkedni a piacon. Az egyik legújabb és legígéretesebb ilyen a path tracing, amely bizony gyorsan terjed az iparágon belül, és úgy tűnik drámai vizuális javulást hoz a játékokban, úgy, hogy közben nem kell hozzá egy erőmű otthon. Az olyan játékok, mint a Cyberpunk 2077 vagy az Indiana Jones and the Great Circle, már korábban is alkalmazták a path tracinget. Az id Software pedig most tett vele egy próbát, és a Doom: The Dark Ages fejlesztése során szintén beépítették, amely így az id Tech 8 engine-nek kulcsfontosságú eleme lett.
Billy Khan, az id Software engine-technológiai igazgatója, az Nvidia számára adott interjúban a következőket osztotta meg ezzel kapcsolatban:
„Úgy gondolom, a path tracing még tovább fejlődik, és a következő években egyre több játékban fogják használni.”
A path tracing nagy előnye, hogy pontosabb és élethűbb fény- és árnyékhatásokat biztosít a játékokban. Khan külön kiemelte az Nvidia Shader Execution Reordering technológiáját, amely lehetővé tette a csapat számára a path tracing optimalizálását, valamint a DLSS Ray Tracing rendszert, ami jelentősen csökkenti a vizuális zajt a játékokban, a hagyományos zajcsökkentő módszereknél jóval hatékonyabban. Ez a technológia szinte „vizuális cheat-kódnak” számít a fejlesztők számára, és ha a legújabb AMD grafikus kártyák is támogatni fogják, egyre több stúdió érzi majd a szükségét, hogy a játékait path tracinggel készítse el.
Te mit gondolsz, tényleg minden AAA játékban kötelező lesz a path tracing a következő években?
Borítókép: Steam