Több mint tíz évnyi üldözés, drift és rendőrségi hajsza után az EA végleg lekapcsolta a Need for Speed: Rivals online szervereit. Bár a hír nem ért senkit villámcsapásként, a rajongók számára így is egy fájdalmas dolog volt ez.
A Need for Speed: Rivals 2013-ban látott napvilágot, és bár a megjelenésekor nem volt hibátlan (ugye emlékszünk azokra a legendás bugokra...), az évek során szép kis kultuszjáték lett belőle. A rendőrök és versenyzők közti macska-egér játék, az autópályás káosz és a Criterion stílusú sebességmánia mind hozzájárult ahhoz, hogy a Rivals máig sokak kedvence maradjon. Most viszont hivatalosan is itt a „Game Over”: 2025. október 7-én az EA végleg leállította a játék online szervereit, így a multiplayer mód ment a kukába. A játék persze továbbra is fut, de csak egyedül lehet terelgetni a verdánkat, offline. A Rivals szervereinek leállítása nem egyedi eset, sőt inkább része egy hosszú, és kissé szomorú trendnek. Az EA az elmúlt pár évben döbbenetes mennyiségű játékot küldött a pokolra, és a java még csak hátra van, hiszen a FIFA 23 és a Madden NFL 22 is sorra kerül október végéig. Persze ez üzletileg érthető, a régi játékok fenntartása drága, a játékosbázis meg elapad.
Mi lesz így a Need for Speeddel?
A történetben van egy keserédes csavar is, ugyanis miközben a Rivals szerverei kihunytak, az EA épp átszervezi a Criteriont, és a jelek szerint teljesen ráállítják őket a Battlefield-szériára. Ez pedig azt jelenti, hogy a Need for Speed jövője bizonytalanabb, mint valaha. Vannak pletykák arról, hogy az EA egy másik stúdiónak adná át a szériát, de emellett akár a franchise hosszú pihenőre is vonulhat. Ha ez igaz, akkor a Rivals offolása nemcsak egy játék végét, hanem egy egész korszak lezárását is jelenti.
Az utolsó verseny is lefutott
A Need for Speed mindig is több volt, mint egy autós játék – stílus, hangulat, zene és adrenalin keveréke, amit csak kevesen tudtak lemásolni. És bár a Rivals offline is élvezhető, az online üldözések nélkül már nem ugyanaz.
Borítókép: Steam