A piac talán még sosem volt ennyire telített, mint most, és mint kiderült, 2024-ben több mint 18 000 játék jelent meg a Steamre. Mégis egy új felmérés szerint az amerikai játékosok többsége évente alig vesz játékot. Te is hasonlóan gondolkozol, mint ők?
A Circana felmérése szerint egy átlagos amerikai játékos évente legfeljebb két játékot vesz. Sőt, a megkérdezettek egyharmada évente egy játékot sem vásárol, és ezen válaszadók mindössze 4 százaléka vesz havonta több mint egy játékot. Ha szeptemberben megvetted a Hollow Knight: Silksongot és a Borderlands 4-et, gratulálunk, statisztikai szempontból az extrém kivételek közé tartozol. Mat Piscatella, a Circana játékpiaci kutatási vezetője szerint a piacot elsősorban a hyper-rajongó, árra érzéketlen játékosok tartják életben. Ők azok, akik minden várt játékot megvesznek, akár Deluxe kiadásban is, míg a többség alig költ új címekre.
A konzolpiac és a pénzügyi adatok tükrében
A Sony és más kiadók pénzügyi jelentései azt mutatják, hogy a konzolpiac stagnálása ellenére a cégek továbbra is profitot termelnek az aktív rajongókból. Míg egyesek vesznek egy Switch 2-t, PS5-öt vagy Xbox Series X/S-t, és csak pár játékot vesznek hozzá, mások folyamatosan bővítik a tárházukat. Ez a jelenség az átlagos játékos számára olyan idegen, mint a Netflix előfizetőknek a kiváló film.
Miért fontos ez a kiadóknak?
A piac nem homogén, hiszen sokféle játékos létezik, különböző szokásokkal és ízlésekkel. Ez magyarázza, miért váltak a kiadók ennyire érzékennyé a megjelenési időpontokra. Ha a legtöbben évente csak pár játékot vásárolnak, nem érdemes közvetlenül versenyezni a Call of Duty-val, Madden-nel vagy a GTA 6-tal.
More than 60% of US gamers purchase only two or fewer games annually, while a mere 4% manage to buy more than one game each month.
— VGT Gaming News (@GAMERNEWSonX) October 8, 2025
How many games do you buy per year?
Source: Circana Mat Piscatella pic.twitter.com/kH6rFXyqdS
Van megoldás?
Egy nyilvánvaló út a problémára: jobb piackutatás és marketing. A túl sok játék csak akkor okoz zavart, ha a megfelelő játékosok nem találják meg a nekik való címeket. A Valve sokat dolgozott ezen, de a Steam még mindig messze van a tökéletestől. A többi platform pedig még kevésbé, a mobil pedig a legrosszabb a mezőnyben.
Borítókép: rockstargames.com