Az Xbox új reklámja nemcsak a horrorjáték-rajongókat, hanem az egész gamer közösséget felkavarta. A Silent Hill f hirdetésében ugyanis ott virít egy mondat, amit eddig egyik nagy kiadó sem mert kimondani.
A Microsoft az utóbbi időben elég keményen szembemegy a rajongóival. Az Xbox Game Pass ára 50%-kal nőtt – bár erre van még egy kiskapu is egyeseknek –, miközben a Series X és S konzolok is kétszer drágultak egy éven belül. A cég ezzel párhuzamosan egyre inkább ki szeretne építeni egy hardvermentes ökoszisztémát, ahol minden játék digitálisan, a felhőből érhető el. A gond csak az, hogy most egy új reklámkampányban a Silent Hill f című horrort úgy hirdetik, hogy a vásárló nem a játékot, hanem csak a használati licencet kapja meg. Ez ugyan minden digitális játékra igaz technikailag, de eddig senki nem tolta ezt ennyire nyíltan a vásárlók orra alá.
A közösség pedig ennek apropóján mondhatni felrobbant:
„Nem birtokoljuk, amit megvettünk?”
A hirdetést egy Reddit-felhasználó szúrta ki, és azóta már több ezren háborognak miatta. Többen megjegyezték, hogy ha a játékosok korábban tényleg tisztában lettek volna ezzel a ténnyel, nem hagyták volna, hogy a fizikai kiadások, vagyis a lemezes verzió szinte eltűnjenek a piacról. Bár néhány kommentelő szerint a Microsoft „csak őszinte” volt, a többség inkább úgy látja, hogy ez egy újabb fogyasztóellenes lépés, ami egyre jobban kiszolgáltatott helyzetbe hozza a játékosokat.
Felhő, reklám, leépítések – hová tart az Xbox?
A cég állítólag reklámokkal támogatott, ingyenes felhőalapú játékszolgáltatáson dolgozik, hogy új bevételi forrásokat teremtsen magának – ez viszont már most kiverte a biztosítékot a rajongóknál. Ehhez jönnek a várható újabb leépítések, amelyek miatt sokan úgy érzik, a Microsoft inkább üzletként, semmint közösségként tekint az Xboxra.
Borítókép: Steam