Ez nem egy játék, ez a valós hadászat

Ez nem egy játék, ez a valós hadászat

Wall-hack a valóságban! Csúcsmodern hadászati eszközt mutattak be Amerikában, ami minden eddiginél közelebb hozza a valóságot és a játékokat. Íme az EagleEye!

Amióta léteznek a valós hadviselésen alapuló játékok - értsd, nem a Doom, amiben a Marson kell démonokat öldökölnünk - azóta mozgatja a játékosok fantáziáját, hogy mikor és milyen szinten érhetnek majd össze a játékok és a valóság. Feltéve persze, ha bármikor is összeérnek. A válasz a kérdésre, mint oly sok minden másra, a technológia. A technológia fejlődés akarva-akaratlanul is vett át ötleteket a játékokból a valós hadiipar számára, az már más kérdés persze, hogy meg tudta-e azokat valósítani és ha igen, akkor milyen szinten és formában.

Az amerikai Anduril Industries most bemutatta legújabb eszközét, ami minden eddiginél jobban összemossa a játékokat és a valóságot, íme az EagleEye!

Anduril Industries egy amerikai védelmi-technológiai cég, amit az a Palmer Luckey alapított, aki az Oculus egyik alapítója is. A vállalat célja önálló, AI-központú, harctéri rendszerek (drónok, szenzorrendszerek, szoftverplatformok) fejlesztése és ipari szintű leszállítása az amerikai hadsereg számára.

Az EagleEye nem egy darab termék, sokkal inkább egy termékcsalád, egy fullos pack, ami fejre helyezhető, AI-t és mixed/augmented valóságot használó eszközökből áll. Egyrészt ot egy sisak, egy AR szemüveg és egy teljes átvezetésű MR-modul. Ezek összesége pedig lehetővé teszi, hogy az eszközöket használó katona beépített parancsrendszert használjon, elérje a valós idejű térképet, lehetővé teszi blue-force tracking használatát, valamint drónok és robotok vezérlését is. A hivatalos elképzelés szerint az EagleEye segíti és csökkenteni a katona döntési idejét, növelni a túlélést, hála a jobb helyzetfelismerésnek, a térbeli figyelmeztetéseknek és a beépített védelmi elemeknek.

Minimális képet és videót tettek közzé az eszköz nyújtotta lehetőségekről, amik persze látványosak, elvégre a blue-force tracking például egy beépített wall-hack, amit a katona valós időben tud használni, de mindig jó kérdés, hogy mennyire működik a technológia és, hogy mennyire tudják majd széleskörben használni. Több technikai vívmányt is adott már a VR és az AR a hadászatnak, ám ezeknél általában mindig előjöttek bizonyos problémák a használatuk közben, mint például a kényelem, hányinger/cybersickness, az integrálhatóság, az akkumulátoridő, a megbízhatóság és a harctéri tartósság kérdése. Sőt, ezeknél az eszközöknél a kiberbiztonság, az adatszivárgás és az ellenséges elektronikai zavarás szerepe is döntő fontosságú.

A jelenlegi tervek szerint az EagleEye-ből körülbelül 100 darab érkezik majd az amerikai hadsereghez 2026 Q2-vel bezárólag és ha működőképes és hasznos lesz a termékcsalád, akkor az elkövetkezendő években egyre nagyobb számban gyárthatják és hazsnálhatják majd.

Tisztára, mintha a szemünk előtt valósulna meg a Ghost Recon Advanced Warfighter játékok hadászata!

Kövess Minket!



Gamer szótár


Közvetítések