Három sikeres FPS franchise-zal a háta mögött Vince Zampella talán kiérdemelte, hogy keményebben kritizálja a kiadót, ahol egyébként jelenleg is dolgozik.
Kör – leginkább ezzel a síkidommal írhatnánk le Vince Zampella látványos karrierjét a videójáték-iparban. A Battlefield 6 mögött álló négy stúdiós összefogás, a Battlefield Studios vezetőjeként most épp azon van a mester, hogy egy újabb lövöldözős széria felfuttatásáért arassa le a babérokat. És amikor nem azzal van elfoglalva, hogy az EA Appot szidja a közösségi médiában, akkor olyan mondatokat is elcsíphetünk a Respawn Entertainment első emberétől, mint a címben is olvasható káromkodás, amit egy GQ-nak adott interjúban lőtt el. De honnan is jött ez most Zampellának? Nos, tarts velünk egy rövid töri órára, és megtudod!
2002-ben járunk, már túl vagyunk a Medal of Honor: Allied Assault megjelenésén, aminek a kulcsemberei között egyébként nem csak egy fiatal Vince Zampellát, de még Steven Spielberget is megtaláljuk íróként. Az EA azonban annak ellenére sem volt kiegyezve a fejlesztőkkel, hogy a játék maga kétségkívül a franchise csúcspontja volt. A viták miatt Zampella és pár kollégája távozott az EA-től, és hamarosan megalapította az Infinity Wardot, amit olyan aprócska játékok alkotójaként ismerhetünk manapság, mint a Call of Duty. A CoD az utóbbi két évtizedben lényegében kinyírta a Medal of Honor szériát, majd betett a Battlefieldnek is, ami külső „segítség” nélkül is egy kisebb kreatív válságba került a BF4 után. Zampella tehát jogosan mondhatja, hogy „az egyetlen ok, amiért létezik a Call of Duty az, hogy az EA-nél f*szok voltak” a vezetők, és aztán ebből mi nyugodtan levonhatjuk, hogy mennyi kellemetlenséget okozott közvetve ezzel a döntéssel magának a kiadó annak idején.
Zampella később a Respawn Entertainmenttel tért vissza az EA-hez, miután az Activisionnél sem volt sokkal zöldebb a fű, kolbászabb a kerítés a Modern Warfare 2 után. A kiadó alatt dolgozva a Titanfall, az Apex Legends és a Star Wars Jedi franchise-ok születését felügyelte a mester, tehát egyértelműen tudott valamit, amit hiba volt 2002-ben eldobni. Mindezek után nem volt meglepő fordulat, hogy a Battlefield 6-ot Zampellára bízta az EA, ahogyan az sem, hogy az eddig látottak alapján pontosan azt szállította le, amire a játékosok vágytak már tizenakárhány éve.
Borítókép: EA Battlefield Studios