Mint mókusnak az erdőtűz, annyira kell egy tucat multis játék a Detroit Become Human alkotóitól

Mint mókusnak az erdőtűz, annyira kell egy tucat multis játék a Detroit Become Human alkotóitól

Egyszerűen nincs elég stúdió, ami a többjátékos mód iránt rajongó játékosokat kiszolgálná, ezért muszáj volt beállnia ebbe a sorba annak a Quantic Dreamnek is, ami a filmszerű egyjátékos kalandok utolsó bástyájának számított.

Fahreinheit, Heavy Rain, Beyond: Two Souls, Detroit: Become Human – egytől egyig remek sztorijátékok, amelyek a filmszerű történetmesélésükkel és a fantasztikus, aprólékosan kidolgozott, szerteágazó forgatókönyveikkel beírták David Cage-et, a Quantic Dream alapítóját a videójátékos történelemkönyvekbe. Hamarosan pedig két további címet vehet a nevére a mester. Az egyik egy Star Wars játék lesz, az Eclipse, amiben a Galaktikus Köztársaság fénykorába tekintünk majd vissza a szzokásos Quantic Dream mágiával. A másik pedig egy 3v3 MOBA... hogy mi?!

A Quantic Dream azzal együtt, hogy elismerte négy év hallgatás után, hogy még mindig készül a Star Wars: Eclipse, teljesen váratlanul bejelentett egy multira kihegyezett játékot, a Spellcasters Chroniclest. Ez egy ún. 3v3 akció-stratégiai cím lesz egy átlagos fantasy körítésbe csomagolva. Sem kreatívnak, sem érdekesnek nem tűnik a dolog, arról nem is beszélve, hogy ez annyira távolinak tűnik a stúdió profiljától, hogy szívesebben indulnék el gyalog a Naphoz, mert még az is közelebb van. Mármint ha megkérnék valakit, hogy írjon körül egy live service játékot, valószínűleg valami olyasmivel állna elő, amit a Quantic Dream itt összehozott.

De miért is csinál a sztorijátékairól híres stúdió ingyen játszható, MOBA-szerű játékot? Nos, a válasz alighanem az, hogy NetEase. A kínai kiadó 2022 nyarán vette meg a francia Quantic Dreamet, és mint a stúdió pár nappal korábban kiadott nyilatkozatából kiderült, azóta Montréalban is irodát nyitottak, a csapat létszáma pedig a 2018-as szám duplájára duzzadt. A NetEase leginkább ingyenes, online játékokban utazik, ezért nem meglepő, hogy a Quantic Dreamnek is be kellett állnia a sorba. Alighanem ezért is nyitottak új irodát a világ másik felén David Cage-ék, hogy az ilyen kérések teljesítése mellett is zavartalanul folyhasson Párizsban a munka a Star Wars: Eclipse-en. És talán ezért sem véletlen, hogy ha ránéz az ember a Spellcasters Chroniclesre, akarva-akaratlanul is eszébe jut róla a Marvel Rivals, amit szintén egy NetEase stúdió készített.

A Spellcasters Chronicles másik problémája viszont túlmutat azon, hogy milyen stúdió készítette azt. A játék ugyanis azon túl, hogy végtelenül átlagosnak tűnik (és így garantáltan a Concord sorsára van ítélve már most), még a kompetitív címek egyik alapszabályát is úgy áthágja, mintha nem is hallottak volna róla az alkotók. Mire is gondolunk? Nos arra, hogy egy ilyen játék akkor lesz sikeres, ha minél hozzáférhetőbb, ennek pedig az ingyenesség mellett a másik kulcsa, hogy minél több gépen induljon el. A Spellcasters Chronicles azonban aligha lesz tömegeket megszólító játék, ha a bétához kiadott minimum gépigényben 32GB RAM és Nvidia RTX 3070 szerepel. Ajánlott gépigény pedig nincs is, bár ezek alapján valahol a Microsoft Flight Simulator 2024 legdurvább grafikai beállításainak környékén kell annak lennie (64GB RAM, RTX 4080).

De tegyük fel, hogy sikerül optimalizálni a Spellcasters Chroniclest a jövőben, és ha nem is Marvel Rivals szintre megy le a gépigény, azért nem is kell majd hozzá RTX 3070 kaliberű GPU. Mire ez bekövetkezik, mindenki elfelejti, hogy volt valaha is ilyen játék. Egyrészt, mert a bétából sokan kiszorulnak az érdeklődők közül. Másrészt azért, mert akik tudnának is vele játszani, inkább a már piacon lévő 100 másik hasonló játékra szavaznak. Tehát ennek a játéknak a létezését tényleg semmi mással nem lehet magyarázni, minthogy a NetEase üzleti modellje az ilyen jellegű címek ontása, hátha valami betalál. Soha senki nem fogja elhinni David Cage-nek, hogy mindig is az volt az álma, hogy megcsinálja a Spellcasters Chroniclest. És ez itt a legnagyobb baj talán, hogy igazából még a stúdiót sem érdekli ez az egész, csak a gazdák megrendelték egy talicska pénzért, amit aztán majd el lehet költeni motion capture cuccokra Párizsban, hogy jobb legyen a Star Wars: Eclipse és ami utána jön. Kissé cinikus, de legalább nem kérnek érte még mindennek a fejébe 40 dollárt a virtuális boltokban.

A Quantic Dream legújabb-legjobb játéka egyelőre nem kapott megjelenési dátumot, de az kiderült, hogy a Steamen lesz egy zárt béta az idei év során, amire már lehet jelentkezni. A Spellcasters Chronicles jelen állás szerint csak PC-re érkezik.

Borítókép: Quantic Dream

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár


Közvetítések