Egy jelentés szerint az OpenAI a reklámok bevezetését tervezi a ChatGPT-be.
Sam Altmanék vállalata, az OpenAI azon töri a fejét, hogy személyre szabott hirdetéseket hozzon a ChatGPT-be - írja a Dexerto a The Information új jelentésére hivatkozva. A terv állítólag az lenne, hogy a ChatGPT felhasználói választhatnának, hogy engedélyezve hagyják-e a memóriát a célzott hirdetésekhez, vagy letiltják a memóriát, és így elesnek a személyre szabott hirdetésektől - a reklámoktól viszont önmagában nem.
A jelentés szerint a cég már vizsgálja a felhasználói visszajelzéseket, és olyan munkatársakat is bevont ebbe, akik korábban a Meta (Facebook) reklámrendszereit is felügyelték. Az egyik legjelentősebb név a csapatban Fidji Simo, az OpenAI alkalmazásokért felelős vezérigazgatója, aki korábban a Facebookon belüli alapvető hirdetési funkciókat is felügyelte. Simo állítólag részt vesz egy olyan csapat létrehozásában is, amely a hirdetések ChatGPT-ben való megjelenéséért felelne.
OpenAI is reportedly planning to introduce personalized ads in ChatGPT, using the AI’s memory system to determine which ads to show users pic.twitter.com/AkKmNk81PR
— Dexerto (@Dexerto) October 29, 2025
A reklámok bevezetése kényes téma, az OpenAI pedig mindig igyekezett ezzel kapcsolatban óvatosan fogalmazni. 2024 végén Sarah Friar pénzügyi igazgató a Financial Timesnak például úgy nyilatkozott, hogy bár nincsenek aktív terveik a hirdetések bevezetésére, a vállalat igyekszik további módokat találni a bevételnövekedésre.
Borítókép forrása: Depositphotos / Boarding2Now