Durvul a Horizon-klón körüli balhé, a Sony szerint ugyanis a Tencent pofátlanul lemásolta az Aloy-féle világot, a kínai óriás viszont visszavágott, és lassan kicsit az az érzésünk, hogy olyan, mintha az oviban lennénk.
A Sony és a Tencent között egyre élesebb a jogi adok-kapok a Light of Motiram című játék miatt, amit a japán óriás simán csak egy „Horizon-klónnak” csúfol. A vádak szerint a kínai fejlesztésű cím túlságosan is hasonlít a Horizon Zero Dawn/Forbidden West világára – robotlények, posztapokaliptikus tájak, vörös hajú hősnő, ugye ez ismerős valahonnan?
A Sony szerint ez nem pusztán inspirációszerzés volt a konkurenciától, hanem pofátlan koppintás, így jogi útra terelték a dolgot. A Tencent viszont nem hagyta annyiban, és olyan választ adott, amitől még az Aloy-rajongók is felkapták a fejüket:
„A hírnév nem hoz létre védjegyet.”
Vagyis hiába ismeri minden gamer Aloyt, attól még a karakter nem egy automatikusan levédett márkaelem. A Tencent szerint a Sony nem tudta rendesen bemutatni, hogy mi is az általuk úgy féltett védjegy: Aloy haja? A ruhája? Az íja? A sebtapasza az arcán? Ha pedig nincs egyértelmű definíció, nincs mit megsérteni, legalábbis a Tencent így látja. A kínai techóriás ráadásul azzal is érvelt, hogy rossz céget pereltek be: a Tencent Holdings ugyanis csak „adminisztratív célból” jegyeztette be a nevet, és nem vett részt sem a fejlesztésben, sem a marketingben. A Sony viszont szerintük csak játszik a bírósággal, és összemossa a Tencent különböző leányvállalatait, mert nem tudja, kihez nyúljon jogilag.
„Lehet, hogy a Sony csalódott amiatt, hogy be kell tartania a hivatalos eljárásokat, és a valóban érintett feleket kell perelnie, de ez nem indokolja, hogy egy hibás keresetet nyújtson be olyan alperesek ellen, akik nem felelősek az állítólagos jogsértésért.”
A Tencent ennek hatására még egyet odaszúrt:
„Aloy nem több, mint egy karakter a játékban. Attól, hogy híres, még nem lesz a Horizon védjegye – pont, mint a robotdinoszauruszok vagy a romos városok.”
Vagyis szerintük a Sony túltolja a márkavédelmet, és próbálja kisajátítani a posztapokaliptikus esztétikát.
A Sony ezzel szemben azzal érvel, hogy a Tencent szándékosan próbálja elkerülni a felelősséget, és hiába hivatkozik különálló cégekre, a Tencent Holdings gyűjti be a pénzt és a dicsőséget minden játék után. A Light of Motiram promóciója például mindenhol simán „Tencent-játékként” futott, szóval a Sony szerint teljesen jogos a per. Továbbra sincs döntés, és végül minden úgyis a bíróságon dől majd el, így egyelőre nem tudni, hogy Aloy csak egy ikonikus karakter, vagy jogilag is védett márka. Addig is, a gamerek popcornnal a kézben figyelhetik, ahogy két óriás összecsap a jelenkor egyik legnagyobb pereskedésében.
Borítókép: Steam