Évekig reménykedhettünk benne, de a Rockstar Games végül hivatalosan is törölte a hidegháborús kémjátékot. Dan Houser elmondta, hogy több verziót is papírra vettek, és ami a filmekben jól működik, az a videojátékban nem feltétlen, így a projekt nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket.
Volt némi a halvány remény arra, hogy a Rockstar Games kiadja az Agentet, egy hidegháborús kémjátékot, amely gyakorlatilag a saját változatuk lett volna a Splinter Cellből. Na nem azért, mert azt másolták volna le, hanem mert beszivárgós kémtörténetből nincs sok a piacon. Az első kedvcsinálók egyébként 2007-ben jelentek meg belőle, majd a hivatalos bejelentés 2009-ben történt meg, de ezt követően fejlesztés évekig stagnált, végül 11 év után kukázták a koncepciót. Dan Houser, a Rockstar társalapítója Lex Fridman interjújában részletesen beszélt a projekt történetéről és arról, miért nem valósult meg a játék.
„Sokat dolgoztunk, és több iteráció is megfordult a fejünkben, ám az open-world kémjáték végül nem áll sose össze. Az Agentnek nagyjából öt különböző verziója létezett. Arra jutottam, hogy nem működik. Néha az ágyban fekve is eszembe jut, és arra gondoltam, hogy ami a filmekben igazán jó, az a játékokban nem működik, vagy át kell gondolnom, hogyan lehetne másképp csinálni ebben a műfajban” – mondta Houser.
Érdekes, hogy a nyilvánosság által ismert 70-es évekbeli hidegháborús környezet csak az egyik verzió volt.
„Volt egy másik, ami a jelenben játszódott… annyi verziót készítettünk, és annyi csapattal dolgoztunk rajta” – tette hozzá.
Houser végül egy markáns következtetéssel zárta a játék történetét:
„Kérdéses számomra, hogy lehet-e jó open-world kémjátékot készíteni?!”
Ez valóban elgondolkodtató, hiszen a kémthrillerek, mint a Splinter Cell, vagy az IO Interactive újdonsült alkotása, a 007 First Light, gyakran nem éppen az open-world struktúrát követik, hanem lineáris vagy félig nyitott pályákat kínálnak, ami jobban illik a feszültséggel teli történetmeséléshez. Azt sem szabad elfelejteni, hogy egy jó ideje meg aztán valószínűleg már mindent feltettek a GTA 6-ra, ezért nem csoda, ha semmilyen más projekt nem kaphat szerepet a legnépszerűbb franchise mellett.