A Coca-Cola mesterséges intelligenciával készült karácsonyi reklámja olyan, mint egy rossz vicc

A Coca-Cola mesterséges intelligenciával készült karácsonyi reklámja olyan, mint egy rossz vicc

Egyetlen kérdésünk maradt: miért? 

Bár többnyire utáljuk a reklámokat, akad olyan időszaka az évnek, amikor elfogadóbbak vagyunk velük: ez pedig a karácsony. Ez talán annak is köszönhető, hogy született pár igazán ikonikus hirdetés, például a Coca-Coláé a Holidays Are Coming, azaz a Jönnek az ünnepek kampánysorozat keretében, ami olyannyira sikeresnek bizonyult, hogy a kezdete, 1995 óta nem sok minden változott benne: maradt az ikonikus zene és az üdítős cég karácsonyi kamionja is. Jobban mondva egy valamiben mégiscsak történt változás: itt is felütötte fejét a mesterséges intelligencia. 

A Coca-Cola már tavaly is AI generált karácsonyi reklámot dobott ki, amit hatalmas felháborodás övezett, ám ennek ellenére is úgy döntöttek, hogy idén ismét a mesterséges intelligenciával készítik el híres karácsonyi kampányuk legújabb darabját. Bár mondhatnánk, hogy a Colánál nem tanulnak a hibákból, egy kicsit talán mégis: ezúttal nem embereket helyettesítenek az algoritmusokkal, hanem állatokat, ami kétségkívül kevésbé szúrja majd mások szemét. Ugyanakkor az állatok sincsenek valami túl jól formában, mintha egy rosszul animált mesét néznénk. Ami egyértelmű javulás viszont, hogy a kamionok kerekei legalább már forognak, nem pedig lebegnek, mint a tavalyi verzióban.

A reklámban egyébként egy komplett állatkert felvonul, többek közt pandák, jegesmedvék, pingvinek, nyulak, fókák és lajhárok is szerepelnek benne, de mutatjuk inkább a teljes videót. 

A világ egyik legismertebb márkaneve minden bizonnyal azért választotta újra a mesterséges intelligenciát, mert gyorsabban és olcsóbban lehet így reklámot készíteni, egy év helyett körülbelül egy hónap alatt össze lehet hozni. A The Verge megjegyzi, hogy a Colánál nem igen foglalkoznak a kritikákkal, mert úgy vélik, hogy a fogyasztókat nem érdekli, ha mesterséges intelligenciával készítik a reklámokat, ami azért nem teljesen fedi a valóságot: a tavalyi, szintén AI-jal generált karácsonyi reklámjuk úgy sült el, hogy mindössze pár nap kellett ahhoz, hogy paróda-verzió is készüljön belőle, ami ráadásul nem lett sokkal rosszabb az eredetinél. 

Borítókép forrása: Coca-Cola Company 

Kövess Minket!



Gamer szótár


Üzlet - Neil deGrasse Tyson is ott lesz az MVM Future Talks szakértői között (X)

Neves szakértőkkel, köztük Neil deGrasse Tysonnal érkezik az MVM Future Talks hatodik évada. A neves magyar tudósok mellett a tudományos ismeretterjesztést küldetésének tekintő, szórakoztató stílusáról ismert amerikai asztrofizikus is megosztja a nézőkkel, hogyan látja az űrkutatás jelenét és jövőjét.

Közvetítések