A 30 legnagyobb Battlefield pálya közé be sem férnének azok, amik újonnan érkeztek meg a BF6-tal, de ez még csak az egyik fele a problémának.
A Battlefield 6 nyári bétája remekül sikerült, a játékosoknak pedig egy igazi panasza volt csupán, hogy túl kicsik a pályák. Akkoriban ezt még könnyű volt elnézni két okból is. Először is, a fejlesztők elmondták, hogy direkt a kisebb, szűkebb játékteret nyújtó térképeket szeretnék tesztelni a béta során. Másodszor, attól hogy kicsi a Liberation Peak, a Siege of Cairo, az Empire State és az Iberian Offensive, még nem rossz pályák ezek, sőt.
A BF6 októberi megjelenése óta viszont eltelt lassan egy hónap, és az a helyzet, hogy a többi térkép ismeretében be kell lássuk, hogy nincsenek igazán nagy helyszínek a játékban. Ráadásul a dizájn sem klappol minden esetben, így hacsak nem veterán BF-esekkel dob össze a meccskereső, akkor nem garantált az igazi Battlefield élmény. De a pályák méretéről nem csak úgy mondják az emberek, hogy keveslik, amit az EA nyújt: egy ClaratheRed nevű Reddit felhasználó egy ábrán összehasonlította, hogy a Battlefield 3 óta (kivéve BFV, valamiért) az egyes epizódokban mekkora térképeket kaptunk, és az a helyzet, hogy a legújabb epizód igencsak lemaradt az elődökhöz képest e tekintetben:
A Battlefield franchise térkép méreteinek összehasonlítása - Forrás: Reddit / ClaratheRed
A Battlefield 6 kis pályái az ábra alapján a franchise legkisebbjei között foglalnak helyet. De ami talán még aggasztóbb, hogy a legnagyobbnak számító Operation Firestorm valójában egy BF3-as térkép remake-je, és még ez sem férne be a 30 legnagyobb közé. A játékosok azonban rávilágítottak arra, hogy nem csak a méret, az alak is fontos: a BF6-os pályák többsége nem csak aprócska, még úgy is találták ki őket, mintha egy csőben harcolnánk, tehát mindig ugyanazon a szűk ponton fog összeszorulni mind a 64 ember Conquestben. Ezzel szemben gondoljunk vissza pár klasszikusra, mint a Strike at Karkand, ami utcai hadszíntér ellenére köszönő viszonyban sem volt az első ránézésre nagyon is hasonló Siege of Cairóval zártság szempontjából. Vagy ott a Caspian Border, ami se nem nagy, se nem bonyolult dizájn szempontjából, de már csak a pontok okosabb elosztásával is sikerült elkerülni, hogy mindenki a térkép közepén akarjon játszani kizárólag.
A Battlefield széria pályáinak összehasonlítására szolgáló képet teljes méretében ITT tekinthetitek meg, ha szeretnétek azt közelebbről is szemügyre venni. Ti mit gondoltok a Battlefield 6 pályáiról?
Borítókép: EA Battlefield Studios