Egy új jelentés szerint a remake-láz nem csillapodik, és a játékosok költései alapján az rajzolódik ki, hogy sokkal jobban jár egy stúdió, ha teljesen felújítja a régi játékait, mintha egy egyszerűbb megoldást választana.
Az Ampere Analysis legújabb kutatása alaposan felforgatta a remake vs. remaster vitát. A számok alapján ugyanis a játékosok kétszer annyit költenek a teljesen újraalkotott címekre, mint a pusztán grafikai ráncfelvarrást kapott verziókra. A tanulmány szerint a 2024 és 2025 között megjelent remake-ek és remasterek összesen 72,4 millió játékost értek el PlayStationön, Xboxon és Steamen, akik nagyjából 1,4 milliárd dollárt hagytak ott a kasszáknál – beleértve a mikrotranzakciókat is.
A felmérés 42 alkotást vett górcső alá, és ezek között 15 remake-et, illetve 27 remastert találunk. A kimutatás alapján átlagosan a remakekre 2,2-szer több pénzt költöttek a játékosok, mint a remasterekre. A kutatók szerint ez egyértelműen megmutatja, hogy a remake-ek sokkal kifizetődőbbek, és jóval nagyobb hype-ot tudnak kelteni a közösség körében egy régi franchise kapcsán. Azt viszont nem szabad elfelejteni, hogy ezek fejlesztése sokkal drágább és időigényesebb. A remasterek ezzel szemben gyorsabban elkészülnek, olcsóbbak, ám mindezek dacára kevésbé kötik le a játékosokat hosszú távon.

A jelentés kiemel néhány meglepő kivételt is, mint például a The Elder Scrolls IV: Oblivion Remasteredet, amely 180 millió dollárt termelt, és 7 millió havi aktív játékost vonzott a nagyobb platformokon. Katie Holt, az Ampere Analysis vezető elemzője szerint a trend érthető:
„Ahogy nőnek a fejlesztési költségek, a kiadók egyre gyakrabban nyúlnak vissza a régi játékaikhoz, hogy biztonságosabb és olcsóbb módon termeljenek bevételt. A remake nagyobb kockázat, de nagyobb nyereséget is hozhat.”
Ennek ellenére a konklúzió világos, a játékosok inkább a minőséget választják, tehát ha már egy retró játékért fizetnek, akkor az legalább legyen teljes mértékben felújítva.
Borítókép: Steam