Egy friss felmérés szerint a stúdiók túlnyomó többsége úgy látja, a Steam ural mindent, és közülük sokan aggódnak is emiatt.
A Steam párját ritkítja a videójátékos iparban. Ezzel aligha mondtunk bármi újat, de hadd tegyük hozzá, hogy a Rokky kutatása valamivel mélyebbre ment ennél, és immáron 306 az iparágban dolgozó menedzser véleménye alapján is állíthatjuk ugyanezt – rögtön jobban érezzük magunkat. A felmérésből többek között olyan részletek derültek ki, hogy a stúdiók 88%-a a bevételének több mint 75%-át a Valve boltjából lapátolja haza. Így talán nem is annyira meglepő az sem, hogy a fejlesztők többsége már a Steam monopol helyzetéről is színt vallt: 72%-uk érezte úgy, hogy monopóliuma van a Valve-nak a videójátékok terjesztése fölött, és 53%-uk azt is kimondta, hogy aggódnak, amiért ennyire függenek egyetlen platformtól.
A Rokky azt is kiderítette, hogy mi újság a többi videójátékos bolttal, és a helyzet nem túl fényes, mert a fejlesztők többsége elkerüli a Steam legnagyobb konkurensét, az Epic Games Store-t. Csupán 48% használja az EGS-t, 30% körül van a G2A és a Kinguin, 38%-on áll a Fanatical és a Humble Bundle, 10%-on a GOG, 8%-on az itch.io. Persze ezek között lehet átfedés, illetve ha minden játéknak egyesével utánajárnánk, akkor benne van a pakliban, hogy a többségük legalább egy helyen feltűnik még a Steamen kívül. Ez viszont nem változtat azon a tényen, hogy a bevételek akkor is a Valve boltjában a legnagyobbak.
Szintén érdekes részlete még a Rokky felmérésének, hogy mik a fejlesztők szerinti legnagyobb kihívások a mai videójáték-iparban. Eszerint a PC-s játékok esetében az ingyenesen játszható, freemium címek jelentik a legnagyobb veszélyt az eladásokra nézve (40% gondolta így), ezt követi a piac szaturációja, a piaci verseny (35% szerint), valamint az, hogy mennyire egyszerű vagy nehéz megtalálni a játékokat (33%).
Borítókép: Valve