A Dispatch és az XDefiant alkotói nem értenek egyet abban, hogy miért nem készült a Splinter Cell: Blacklist óta új játék Sam Fisher főszereplésével.
Furcsa történet kapott szárnyra az elmúlt napokban, miután Jason Schreier (Bloomberg) készített egy interjút a nagysikerű Dispatch című játék alkotójával, az AdHoc Studiót alapító Nick Hermannel. Persze nem azon akadt fenn a gamer világ, hogy Herman megszólalt az új játéka kapcsán, hanem azon hogy mit mesélt az előző munkáltatójáról, az Ubisoftról. Tudniillik, Herman 2017-től az Ubisoft San Francisco kötelékében dolgozott, akiknek a tavaly megjelent, idén kinyírt XDefiant nevű multis lövöldét „köszönhetjük”. De a Dispatch alkotója azt találta mondani, hogy nem ezen, hanem egy új, egészen eddig nem is ismert Splinter Cell epizódon dolgozott a stúdió, amikor ő odakerült, csak az XDefiant kedvéért ezt titokban elkaszálta a kiadó.
„Annyira izgatott voltam, hogy a része lehetek, hogy új életet lehelhetek bele, mert már egy ideje kimúlt. Azt hittük, hogy elmesélhetünk egy remek sztorit, hogy csinálhatunk valamit, amit imádtak volna a rajongók” – nyilatkozta Herman.
Egyébként nem Herman az egyetlen, aki az Ubisoft San Franciscótól igazolt az AdHoc Studióhoz. Két akkori kollégája, Pierre Shorette és Dennis Lenart szintén alapító tagjai a Dispatch fejlesztéséért felelős csapatnak, és ők állítólag szintén dolgoztak ezen a Splinter Cell játékon, mielőtt 2018-ban a franciák kinyírták a projektet. Herman most azt állítja, hogy konkrétan emiatt döntöttek a távozás és a saját stúdió indítása mellett:
„Az első hat hónapban nagyon izgalmas volt munkába járni, azt hittük, hogy valami rendkívülit alkothatunk. Aztán egyszercsak rájössz, hogy minden, amivel te törődsz, azzal ők már nem. Ez egy gyakori dolog a videójáték-iparban” – mesélte Herman.
Az XDefiant producere mindent cáfol
Nick Herman Bloombergnek adott interjúját követően Mark Rubin, a mostanra lelőtt XDefiant producere, a beszántott Ubisoft San Francisco volt munkatársa a közösségi médiában szólalt meg a Splinter Cell kapcsán. Rubin cáfolta, hogy a kiadó valaha is dolgozott volna egy Splinter Cellen, és hogy ezután váltottak át az XDefiant fejlesztésére. A producer szerint amikor ő csatlakozott a stúdióhoz, akkor már egy éve fejlesztettek valamit, ami „NEM egy Splinter Cell volt”, de ezt elkaszálták végül, mert „ambíciózus volt, csak nem találták szórakoztatónak.” Ezt követően született meg az XDefiant ötlete, a többi pedig történelem... azt leszámítva, hogy Rubin még a végén odaszúrta, hogy „bárcsak hagyták volna, hogy külsős játékmotorokat használjunk.”
Rubin tehát azt állítja, hogy Herman nem mondott igazat. Ám van egy fontos részlet, ami miatt mégsem zárja ki a kettejük tapasztalata egymást: sosem dolgoztak az Ubisoft San Franciscónál egy időben. Herman 2018-ban távozott, míg Rubin kb. egy évvel később, 2019-ben érkezett. Vagyis amikor elkaszálhatták a Herman által pletykált Splinter Cellt, akkor még bőven volt az Ubisoftnak egy éve arra, hogy valami teljesen mást is kipróbáljanak Rubin felvételéig. Bárhogyan is, végül nem kaptunk sem új Splinter Cellt (pedig a 2013-as Blacklist után illett volna csinálni még), de az XDefiant is az ipari hulladékkal vetekedett legalább. Zárásképp a hazai kulináris élmények alfáját és omegáját idézném: „hát kinek van igaza gyerekek?”
Borítókép: Ubisoft