Főnixként támad fel a hamvaiból a Riot Games Minecraft klónja

Főnixként támad fel a hamvaiból a Riot Games Minecraft klónja

A Hypixel Studios húzott egy váratlant, így a Hytale nevű játék fejlesztése újra a sínre került.

A 2010-es évek első felében csaknem olyan népszerű volt a Hypixel nevű Minecraft szerver, mint a Mojang játéka maga. A Hypixel elsősorban a minijátékaival hívta fel magára a figyelmet annak idején, amiket annyira szeretett a közösség, hogy az üzemeltetők úgy döntöttek, saját játékot fognak fejleszteni ebből kiindulva. Így indult el útjára 2015-ben a Hytale, amire egy külön stúdiót hoztak létre a Hypixel alkotói Hypixel Studios néven. Tíz év elteltével – és egy Riot Games felvásárlással később – azonban kénytelen volt belátni a csapat idén júniusban, hogy a Hytale csak egy álom marad. Vagy mégsem?

A stúdiót alapító Simon Collins-Laflamme váratlanul bejelentette hétfőn, hogy visszavásárolták a Hytale jogait a Riot Gamestől, ami elkaszálta a fejlesztést, és ezért most folytatódhat az egy évtizede indult történet. Collins-Laflame szerint több mint 30 egykori fejlesztő tért vissza, hogy ismét a Hytale-en dolgozhasson. Továbbá az immáron független stúdiónak sikerült elegendő forrást szereznie ahhoz, hogy „a következő 10 évben” is velünk maradhasson a Hytale. Ennek az új lendületnek a részeként a napokban a játék árazását és a korai hozzáféréssel kapcsolatos terveit is bejelenti a Hypixel Studios – erre érdemes lesz figyelni. Amit viszont fontos már most leszögezni, hogy Collins-Laflamme szerint még évekre vannak attól, hogy egy 1.0-s Hytale a piacra kerüljön.

A Hytale korábban azért került veszélybe, mert éveken át nem vagy csak nehezen tudták finanszírozni a projektet, és így fokozatosan kényszerültek rá 2020-tól kezdve arra a fejlesztők, hogy a Riot Games markába kerüljenek. A League of Legends alkotói több millió dollárral szálltak be a Hytale-be, egy ponton pedig a játék jogait is megszerezték maguknak a pénzért cserébe. Amire viszont a Hypixel Studiosnál látszólag nem számítottak, hogyha változik a szélirány, akkor a Riot Games simán kihúzza a lélegeztetőgépet. Bár az sem segített a Hytale-en, hogy az elmúlt évtizedben sokat változott a videójátékos piac, valamint azon belül a sandboxokkal szemben támasztott követelmények is. Így folyton egyre komplexebbé váltak a Hytale tervei is, tehát nem jutottak egyről a kettőre, technikai limitációkba futottak, és egyszer még a motor fejlesztését is előlről kellett kezdeniük. A Hypixel Studios szerint 100-nál is többen dolgoztak, mielőtt elkaszálta volna a Riot Games a programot – kíváncsian várjuk, hogy mennyien térnek még vissza a jövőben a stúdióhoz az említett 30 főn túl.

<Borítókép: Hypixel Studios

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár


Közvetítések