A Dispatch akkorát megy, hogy még a többi szuperhős játékra is jó hatással van!

A Dispatch akkorát megy, hogy még a többi szuperhős játékra is jó hatással van!

A 'szuperhős-fáradtság' valós jelenség, de egy 2025-ös munkahelyi komédia, a Dispatch, a jelek szerint megtörte az átkot. A Telltale-örökösök interaktív játéka nemcsak, hogy elkelt kétmillió példányban, de a régebbi szuperhős címeket is újraélesztette a Steamen.

A 2010-es évek szuperhős dömpingje a filmvásznon kifárasztotta, sőt egyesek szerint szinte már kiégette a közönséget. Bár a James Gunn által jegyzett Superman film azt mutatja, hogy van még igény az ilyen tartalomra, bár azért akadnak bőven, akik megkérdőjelezik ennek az alkotásnak a létjogosultságát is, miközben a videójátékok terén az igazi meglepetést a Dispatch szolgáltatta. Ez egy szuperhős munkahelyi komédia, amely az AdHoc Studio (korábbi Telltale Games munkatársakból álló cég) keze munkáját dicséri, és olyan jól sikerült, hogy a kritikuson túl a játékosok is el vannak ragadtatva tőle.

Ráadásul a Dispatch októberi megjelenése óta érdekes jelenséget figyelhetünk meg a Steam-en: több Marvel és DC cím játékosszáma is megugrott. A játékosok láthatóan még nem fáradtak bele ebbe a műfajba, csak éppen kellett egy olyan alkotás, amely újra lázba hozza őket. A Dispatch sikere pedig épp a fantasztikus karakterekben, és a történetében rejlik. A legnagyobb nyertese egyébként a Dispatch népszerűségének a Marvel's Spider-Man: Miles Morales, amelynek 39 százalékkal nőtt az aktív játékosbázisa mostanság. Az Insomniac mindhárom Pókember játéka profitált a helyzetből egyébként, de ezen felül a Marvel's Midnight Suns, a Batman Arkham Origins és a Suicide Squad: Kill The Justice League is esetében is sokan tértek vissza ezekhez a kalandokhoz. Érdekes kivétel a Marvel's Guardians of the Galaxy, amely bár hangvételében talán a legközelebb áll a Dispatch-hez, mégis úgy tűnik a játékosok inkább lemondtak róla – pedig egyébként szerintem egy nagyszerű játék.

A Telltale-DNS újjáéled

A Dispatch sikere nemcsak a szuperhős-műfajra hatott, hanem a Telltale Games korábbi munkáira is. Mivel a Dispatch alkotói a Telltale-iskolából érkeztek, a játék egyértelműen újraélesztette az interaktív film/grafikus kalandjáték műfaj iránti vágyat. Nyolc népszerű Telltale cím, köztük mindhárom The Walking Dead játék, exponenciális növekedést produkált a játékosszámot illetően. Hasonló emelkedést mutattak ki a The Wolf Among Us és a The Expanse: A Telltale Series esetében is.

Játék Átlagos növekedés a Dispatch óta (Százalék)
Batman - The Telltale Series 59
Batman: The Enemy Within 26
The Expanse: A Telltale Series 92
The Walking Dead: The Telltale Series 519
The Walking Dead: Season 2 138
The Walking Dead: The Final Season 138
Tales From The Borderlands 7
The Wolf Among Us 200

Ez a jelenség újból bebizonyítja, hogy nem a trendek hajszolása a siker záloga. A Dispatch azzal győzött, hogy ragaszkodott ahhoz, amiben jó: fantasztikus karakterábrázolás és olyan sztori, amelyet mi magunk is befolyásolhatunk a döntéseinkkel. A siker egyben üzenet is a kiadóknak, ha minőségi, történetközpontú élményt adnak ki, a játékosok visszatérnek még a már bevált címekhez is.

Borítókép: Steam

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár


Közvetítések