Az Epic vezére szerint nevetséges a Steames AI-címke

Az Epic vezére szerint nevetséges a Steames AI-címke

Tim Sweeney, az Epic Games vezérigazgatója szerint nem sok értelme van a „Made with AI” (MI-vel készült) címkének, amit a Steam is bevezetett.

A mesterséges intelligencia (MI=AI) használata a videojáték-iparban gyorsan terjed, pedig kevés stúdió meri beismerni a használatát, tartva a közösség haragjától – a rajongók nagy része ugyanis nem igazán kedveli az ilyesfajta tartalmat. Pedig úgy tűnik ez a folyamat megállíthatatlan, hiszen mindenre képes, a grafikától a hanganyagokon át egészen a feliratozásig, illetve programozásig. Képes alaposan felgyorsítani a munkafolyamatokat, és a vállalatok szerint ez eléggé költséghatékony megoldás, ezért nem véletlenül alkalmazza egyre több stúdió is ezt a technológiát. Ez a tendencia azonban megosztja a közösséget és a fejlesztőket. Emiatt számos digitális áruház, köztük a Steam is, bevezetett egy új a címkét, amely tájékoztatja a vásárlókat, ha egy játék fejlesztéséhez AI-t használtak. Tim Sweeney, a Fortnite kiadójának és az Epic Games-nek a vezérigazgatója eközben jól odapörkölt ezeknek a webáruházaknak, mert szerinte egyáltalán nincs ennek értelme.

A címke elavul

Sweeney X-en (korábban Twitter) reagált Matt Workman, egy korábbi Unreal Engine fejlesztő bejegyzésére, és a következőket írta ki:

„A Steamnek és minden digitális piactérnek el kell vetnie az 'MI-vel készült' címkét. Már nincs jelentősége. Az AI-címke a művészeti kiállításoknál releváns a szerző feltüntetése miatt, és a digitális tartalommal foglalkozó licencelési piactereken, ahol a vásárlókat tájékoztatni kell a jogi helyzetükről. Játékboltokban azonban nincs értelme, mivel az AI szinte minden jövőbeli alkotásban jelen lesz.”

A vezérigazgató később viccelődve még tovább ment, és tett egy javaslatot:

„Miért állnánk meg az AI használatánál? Előírhatnánk azt is, hogy tüntessék fel milyen samponmárkát használt a fejlesztő. A vásárlóknak joguk van tudni, lol.”

Ez nem az első alkalom, hogy Sweeney kiáll az AI mellett. November elején például az ARC Raiders fejlesztőjét, az Embark Studios-t védte meg a közösségi támadásokkal szemben, miután a játékosok egy része rájuk förmedt az AI által generált hangok miatt. Mindeközben az iparág más nagynevű szereplői, mint például a Rockstar Games alapítója, Dan Houser, fenntartásokkal gondolnak az AI játékfejlesztésben betöltött szerepével és hasznosságával kapcsolatban. Szerinted kinek van igaza?

Borítókép: Travis Dove/The New York Times/Redux

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár


Közvetítések