Bár a GTA 6 kétszer is el lett csúsztatva, azért idén is kaptunk remek játékokat – és persze a mesterséges intelligencia is sokat fejlődött.
2025 a játékipar számára az átmenetek és az újragondolt stratégiák éve lett: az ipar rég nem látott sebességgel integrálta a generatív mesterséges intelligenciát a fejlesztési munkafolyamatokba – most már az élménytervezéstől a karakterdizájnon át a tesztelésig rengeteg helyen használják és nem szitokszó többé. Ugyanakkor a költségek növekedése, az elhúzódó projektek és a piaci telítettség miatt sok nagyobb stúdió számára bizonytalanná vált, hogy a hatalmas befektetések megtérülnek-e. AAA-kategóriás címeket láttunk elbukni, a GTA 6 megjelenését kétszer is elcsúsztatták, ám eközben az indie fejlesztők és a live-service modellek kerültek a figyelem középpontjába, bizonyítva, hogy ma már nem elég „nagyobbat, látványosabbat” csinálni: az alkalmazkodás, rugalmasság és kreativitás lett a siker kulcsa. Erről bővebben itt olvashattok:
Borítókép forrása: PC Guru