Ha működőképes a Hearthstone már két éve, miért ne csinálhatnának mások is hasonló kártyajátékot?
Már bő két éve, hogy a Hearthstone hivatalosan is megjelent. A Super Data elemzőcég szerint a játék havonta 20 millió dollárt hoz a Blizzardnak, ez pedig annyit jelent, hogy más játékfejlesztőknek is érdemes kidobni a saját változatát.
A játékipar híres arról, hogy egy-egy sikeres új irányt nagyon
gyorsan átvesz. Mindenki emlékszik a Playstation Move-ra vagy az Xbox Kinectre, amelyek csak
azért jöttek ki, mert a Nintendo Wii sikeres volt? Vagy az akrobatikus parkour
mechanikákra, amik lassan minden FPS-ben ott vannak, de eredetileg a
Titanfallban láttuk először? Vagy az iszonyatos mennyiségű „hősös lövöldözős”
játékra, ami most fog kijönni? Vagy az MMO próbálkozások hatalmas temetőjére,
amik azért jöttek ki, mert a WoW hihetetlenül népszerű lett? Ez a trend az
idők végezetéig folytatódni fog és semmit nem lehet tenni ellene.
Bődületes mennyiségű digitális kártyajáték van a piacon, ezek
közül pedig sok olyan van, ami már a Hearthstone előtt is létezett. E játékok piaci összértéke 1 milliárd dollár fölött van, ha hihetünk a SuperData elemzésének, most pedig három új jelentkező akadt, aki akar egy szeletet ebből a tortából. Mindegyik
mögött durva pénz van és mindegyik a nagyok közé akar kerülni.
Gwent
A Gwent játékot először egy, a Witcher III világán belüli játéknak ismertük meg. Az emberek imádják. Nem egy olyan embert ismerek, akik csak emiatt a kis minijáték miatt játszanak a Witcherrel. És tudjátok mit, megértem! A Gwent egy ugyanolyan szépen megtervezett és lefejlesztett játék, mint a Witcher III, nem meglepő, hogy a fejlesztő a CD Projekt RED egy teljesen független játékot akar belőle csinálni. Merthogy a Gwent egy teljesen ingyenes független játék lesz és még ebben az évben kijön. Felveheti a versenyt a Hearthstone-nal? Nem biztos, de ha azt nézzük, hogy a Witcher indulásakor még egy nagyon pici indie RPG játék volt és most a világ legnagyobbjai között van, akkor nem kizárt.
Plants vs. Zombies: Heroes
Hogy a viharba lehet az, hogy a Plants vs. Zombies még mindig életben
van? Réges-régen jelent meg, egy kis aranyos tower defense flash játékként, de azóta láthattuk, hogy egyszerűen leigázta a
világot. Ki gondolta volna 2016-ban, hogy az olyan játékok, mint a Killzone
sehol nem lesznek, míg a Plants vs. Zombies: Garden Warfare 2 tarolni
fog.
Természetesen az EA addig akarja ütni a vasat, amíg meleg és az iszonyatosan népszerű márkájukból még többet akarnak kihozni. A Plants vs.
Zombies: Heroes Zombies: Heroes átviszi a vérengzést egy átlagos mobil gyűjtögetős kártyajátékba. Amit eddig láttam, abból elmondhatom, hogy a játékmenet végtelenül egyszerű (várható volt), de minden olyan elem meglesz benne, amiért szeretjük a HS-t. Érdemes lesz megnézni? Ki tudja. Szerintem a Plants vs. Zombies rajongói úgyis ott lesznek, ahova a kedvencük megy, szóval ha ez egy kártyajáték, akkor az lesz az irány. Már csak egy Plants vs. Zombies randijáték kéne...
Elder Scrolls: Legends
Én már nem értem a Bethesdát. Az egyik odalon a cég az egyik legeredetibb játékfejlesztő, akik olyan, hatalmas világgal rendelkező játékokat adtak ki, mint a Skyrim vagy a Fallout 3. De amikor kimerészkednek a komfortzónájukból, akkor pillanatok alatt szétesnek. Az Elder Scrolls: Legends az egyik leginkább átlátszó lenyúlás, ami valaha előjött a fejlesztő műhelyéből. Nincs az az isten, hogy ez a játék akár ötletként is megvolt azelőtt, mielőtt a Hearthstone elkezdte volna leigázni a pénztárcáinkat. Azért a játékban van pár olyan extra, ami érdekes lehet (a kártyákat különböző stratégiai sorokba pakolhatod, ahol előnyöket kapnak), de még így is bőven koppintás szaga van, sokszor az animációk és a mechanikai megoldások is teljesen ugyanazok.
Ki emlékszik arra, amikor a Taco Bell
kihozott egy új terméket, a Queaslupát? A srácok
összekombinálták a quesadillát és a chalupát, de már mikor eszed a cuccot,
akkor tudod, hogy a „Quesalupa” szó már akkor létezett egy marketing anyagban,
amikor a termék még sehol nem volt. Ez nem egy szerencsés véletlen eredménye.
Nem egy ártatlan ötlet volt egy Taco Bell szakácstól, aki meg akarta váltani a
világot. Az egészet profi módon megtervezték és legyártották. Valahogy ilyen érzés az Elder Scrolls: Legendsszel játszani is. Egy
nagyvállalatnál rájöttek, hogy a kártyajátékokban nagy pénz van, szóval
csináltak egyet. Ezzel szemben a Hearthstone története sokkal emberibb, pár
programozó félig a maguk szórakoztatására csinálta az egészet, sokszor
munkaidőn kívül, de a sikere elsöprő volt és ma a Blizzard egyik zászlóshajója.
Az Elder Scrolls: Legends a digitális kártyajátékok Heroes of the
Storm-ja. Lehet, hogy jó lesz! De egy kicsit kétségbeesett.
Senki nem gondolta volna, hogy milliók fognak digitális kártyacsomagokat venni, de mondjuk azt se tudtuk, hogy a Minecraftban fel lehet építeni egy multimédia birodalmat. Nem tudom, hogy ezek az új kihívók letaszíthatják-e a királyt a trónjáról, de azt tuti érdekes lesz nézni, ahogy próbálkoznak.