A Newzoo vadonatúj statisztikáiból kiderül, mennyit számít egy-egy Major verseny, vagy éppen a streamerek jelenléte a nézőszámban!
Korábban is kaptunk már információkat arról, melyek a legnépszerűbb játékok a Twitch-en, a Newzoo piacelemző cég legújabb szolgáltatásának köszönhetően azonban most már esport-szemüvegen keresztül is vizsgálhatjuk a nézettségi adatokat.
Az új mutató, az esport-nézettség kifejezetten az esport-versenyekre és -rendezvényekre fókuszál, a profi és amatőr játékosok egyéni közvetítéseit és az egyéb műsorokat nem tartalmazza. A teljes nézettség jól mutatja egy-egy játék népszerűségét, az esport-nézettségen keresztül azonban sokkal jobban leszűrhető, hogy melyek azok a játékok, ahol a nézősereg számára a kiemelt események jelentik a fő vonzerőt.
Az új mutató, az esport-nézettség kifejezetten az esport-versenyekre és -rendezvényekre fókuszál, a profi és amatőr játékosok egyéni közvetítéseit és az egyéb műsorokat nem tartalmazza. A teljes nézettség jól mutatja egy-egy játék népszerűségét, az esport-nézettségen keresztül azonban sokkal jobban leszűrhető, hogy melyek azok a játékok, ahol a nézősereg számára a kiemelt események jelentik a fő vonzerőt.
Az elmúlt tizenegy hónapot vizsgálva mindenesetre nincs meglepetés az élmezőnyben: 2015 augusztusa és 2016 júniusa között a League of Legends, Counter-Strike: Global Offensive, Dota 2 trió volt a legnézettebb az esport-órákat tekintve. A sorrend azonban nem állandó: az alábbi grafikonon kiválóan látszik, hogy a Major tornák rendre jelentős hatással vannak az egyes címek iránti érdeklődésre.
A havi rekordot a League of Legends tartja, amely 2015 októberében közel 60 millió órányi esport-nézettséggel büszkélkedhetett, köszönhető elsősorban a World Championship küzdelmeinek. A CS:GO számára 2015 augusztusa és a kölni ESL One major torna hozta a legnagyobb, 40 millió órányi esport-nézőszámot, míg a Dota 2 az elmúlt hónapokban szárnyalt: most júniusban már 30 millió óra fölé kúszott a Manilla Major, ESL One Frankfurt párosnak, illetve a The International 2016 selejtezőinek köszönhetően.
A következő grafikon már a mögöttünk álló hónapra fókuszál: íme 2016 júniusának legnézettebb játékai az esport-órák alapján rangsorolva.
A sorrenden különösebben nincs mit magyarázni, annál érdemesebb azonban felhívni a figyelmet a „share esports” oszlopra, amely megmutatja, hogy a streamelt időtartam hány százaléka volt esport-nézettség. Az első helyezett Dota 2 esetében ez nagyon magas, 58 százalék, ami betudható a fentebb említett eseményeknek. De jól látható a Hearthstone viszonylag egyedi helyzete is: a Blizzard kártyajátéka úgy tud magas nézőszámokat produkálni, hogy az esport-nézettsége - már a kevesebb verseny miatt is - viszonylag alacsony, a 20 százalékot sem éri el.
Érdemes szót ejteni a júniusi lista egyik „újoncáról”, a Street Fighter V-ről, mely a verekedős műfaj legfőbb nagyágyúja lehet az elkövetkezendő években. A Capcom több ízben is hangsúlyozta már, hogy esport-címet szeretnének faragni legendás sorozatuk legújabb darabjából, a számok pedig azt mutatják, hogy jó úton haladnak, hiszen az egyéni streamek itt is kisebbségben voltak a nézettség szempontjából.
És ha már Twitch-nézettség: zárásként - csak hogy teljes legyen a kép - vessünk egy pillantást 2016 júniusának legnézettebb játékaira. Ebben már az egyéni streamek is benne vannak, nem csak az esport-közvetítések.
A League of Legends népszerűsége továbbra is töretlen: 81 millió órányi nézettségével magasan kiemelkedik a mezőnyből. A májusi második Hearthstone azonban ebben a hónapban átadta helyét a Dota 2-nek (rögvest látszik az esport-órák jelentősége!), sőt, a CS:GO is feljött elé a dobogóra. Az esport-nézettségi listára még nem fért fel (júniusban épp a tizenegyedik lett ebben az összevetésben), a teljes nézettséget tekintve azonban már ötödik a legújabb nagyágyú, az Overwatch, melyet 30 millió órán keresztül streameltek az érdeklődők. A versenynaptár bővülésével és az esport-órák várható növekedésével nagy valószínűséggel a Blizzard csapatalapú shootere is be fog jelentkezni a dobogós helyekért, így hamarosan egy nagy ötössé bővülhet majd a legtöbbet „twiccselt” játékok köre.
A Twitch-nézőszámok alakulásáról és a havi adatokról természetesen a következő hónapokban is beszámolunk majd nektek!