A skill helyett már a népszerűség dönti el, ki indulhat versenyen!

A skill helyett már a népszerűség dönti el, ki indulhat versenyen!

A világ legjobb 20 csapatából ketten már biztosan lemaradnak az ESL Pro League következő kiírásáról. Pusztán azért, mert a közönségnek nem voltak szimpatikusak.

Megdöbbentő irányt vett az őrült pénzekért folyó és rengeteg személyes drámával tarkított versenyszerű CS:GO élet, amikor az egyik legrangosabb kupasorozat szervezői reality-kből ismert kiszavazóshow-ra invitálták a rajongókat ahelyett, hogy a csapatok a pályán mérkőztek volna egymással.

Történt ugyanis, hogy az ESL váratlan megoldással rukkolt elő az ESL Pro League selejtezőiben, elődöntők helyett a rajongók kezébe adta a döntést. A szervezők ezzel nyíltan a skill elé helyezték a népszerűséget, szimpátiaszavazáson dőlt el, melyik csapat játszhat döntőt, kik mérkőzhetnek meg a még kiadó ESL Pro League helyekért. Az eredmények pedig önmagukért beszélnek, a csapatok valós teljesítménye köszönőviszonyban sincs a szavazás eredményével.

Sokak szerint az egész szavazós rendszer a Virtus.pro megmentése miatt alakult ki, akik a PENTA elleni online selejtezőn egyszer már alulmaradtak. Talán féltek a szervezők, hogy a népszerű lengyel csapat újra betlizne? Az biztos, hogy ekkora fölénnyel egyik meccset sem nyerték volna Snax-ék a friss ELEAGUE győzelem ellenére se (vagy talán pont azért). A népszerűségi mutatókban azonban régóta tudjuk, hogy verhetetlenek a srácok, bejött tehát a minél több nézőre vágyó szervezők döntése, az első kört simán lehozta a VP.

Másodikként a szintén hatalmas rajongótáborral bíró GODSENT került be, velük kell tehát pasha-éknak megmérkőzniük az utolsó európai helyért. A világranglistán 17. svéd együttes fölénye azonban igencsak meglepő a Gambit előtt, akik épp előttük, a 16. helyen állnak. Ha tehát az elmúlt időszak eredményeit vesszük, a Gambit bőven jobb csapat a svédeknél (ennek fényében külön öröm, hogy a magyar fruits 2:1-re elkapta őket), mégis a GODSENT kapott háromszor annyi szavazatot. De az, hogy még a Top20-on kívüli ENCE is beelőzze Dosia-ékat már tényleg meglepő. Meglepő és méltatlan, hiszen a Gambit a legutóbbi Major negyeddöntőébe is kijutott, míg az ENCE és a GODSENT a csoportkörök közelébe se ért, még a katowicei kvalifikációs versenyere se jutottak ki.

A botrány csak tovább fokozódik, ha az amerikai mezőnyre pillantunk. A Luminsosity Gaming közel 50%-át egyedül akkor értenénk meg, ha még mindig FalleN-ék alkotnák a csapat magját, erről azonban szó sincs. Helyettük egy teljesen ismeretlen ötös, név szerint BIT, destinyy, nak, PKL és yeL gyűjtötte be a voksok 46%-át. Miért is? Mire föl? A srácok WinOut. net néven kisebb brazil tornákat nyertek ugyan, de közelébe sincsenek például a TSM szintjének, akik a maguk 22%-ával lemaradtak a döntő lehetőségéről.

A TSM egyébként az egyetlen olyan csapat, aki a felsorolt négyesből a világranglista Top 20-as mezőnyének tagja, de 15. helyével még a korábban említett Gabmit-GODSENT duót is beelőzi. A Luminosity népszerűsége tehát korántsem skilljük, sokkal inkább a profi játékosok kampányának eredménye.

A jelenleg talán legnépszerűbb player, FalleN még az utolsó nap is szavazásra buzdította rajongóit, ami esetében több százezres tömeget jelent. Összehasonlításképp az Echo Fox központi oldalán, melyben összesen hat játék rajongóit egyesítik, alig található 40 000 követő. A rajongók mozgatása tehát kétélű fegyver, hiszen ha egy kétszeres Major győztes szavazásra invitálja követőit, jót tesz vele a honfitársaknak, de egyúttal a verseny tisztaságának és a jó meccsekre vágyó közönségnek is rosszat tesz. Bár az tény, hogy a legnagyobbat az ESL hibázta, mikor ezt a mostanra bizonyítottan rosszul működő rendszert életre hívta.

Augusztus közepén így Virtus.pro-GODSENT és Echo Fox-Luminosity döntőket rendeznek az utolsó kiadó helyekért, kíváncsian várjuk, vajon megérdemelten előzték-e be a náluk jobb eredményt elérő csapatokat a kicsik, és meghálálják-e a rajongók szavazatait legalább egy szoros meccsel...

Kövess Minket!