Major torna? ESL esemény? Edzők segítenek a csapatnak? Na azt már NEM!
Hatalmas bejelentést tett a Valve, ami ezután következett, arra nincsenek szavak ... akár ezzel is kezdhettük volna, de nem, mert vannak rá szavak, nem is kevés. Ritkán foglalkozik a Valve a CS:GO-val, akkor se azzal, amivel kéne, ez tegnap is kiderült, miután a vállalat bejelentette, hogy innentől az általa szervezett major tornákon limitálva lesz az edzők szerepe a meccseken. Az ESL is átvette a szabályozást, szóval innentől minden major és ESL verseny ezt alkalmazza majd.
Ja, hogy a coach volt az Ingame Leader? Na persze, ok csá!
A hivatalos email szerint a Valve jelenleg 6. csapattagként, mintsem tényleges edzőként tekint a coach-okra, ennél fogva döntöttek úgy, hogy limitálják az edzők és a csapatok közötti kommunikációt a nagy tornákon.
"Az olyan tevékenységek, mint a pénzügyek figyelése, cselekvésre ösztönzés, vagy szituációk külső szemlélőként való értelmezése fontos részei a Counter-Strike-nak. Ha egy személy ezekkel foglalkozik, őt játékosnak tekintjük." - áll a Valve közleményében.
Ennek értelmében az edzők mostantól csak a bemelegítés ideje alatt, a félidő szünetében és az újonnan bevezetett négy, pályánként 30 másodperces szünetben kommunikálhatnak a csapattal.
Melyik versenyeket érinti ez pontosan?
Az biztos, hogy minden, a Valve által szponzorált major torna is ezt a szabályt alkalmazza innentől, de az ESL is jelezte, hogy az ő offline eventjeinket is ez lesz érvényes, a szeptember végi, new yorki eseményen már eszerint játszanak majd az együttesek.
Ugyanakkor a FACEIT/ECS jelezte, ők nem kívánják ezt a rendszert alkalmazni, ez pedig azért rendesen összezavarhatja majd a csapatokat, hiszen bizonyos versenyeken lehet +1 emberük, máshol pedig a játékosoknak maguknak kell megoldaniuk az IGL-t.
Kiknek fáj ez a leginkább?
Na'Vi, NiP, Liqud, mouz, FaZe, Dignitas, csak hogy néhány csapatot említsünk. Sok csapat azért cserélt az elmúlt hónapokban játékost (Zeus, pronax stb.), hogy az IGL-t kiszervezzék egy edzőnek és egy mechanikailag tehetségesebb játékost ültessenek a helyére, most azonban borult a rendszer, vissza kell állni a hagyományos módszerre.
A Selfless ezdője és tulajdonosa, Steve "Ryu" Rattacasa szerint a jelenlegi edzőknek a jövőben több hasznuk lesz, ha visszamennek aktívan játszani, mert akkor továbbra is ők irányíthatják a csapatot, csak belülről. Ráadásul sokkal nagyobb szerepet fognak kapni a mérkőzések előtti elemzések és a stratégiai tervezés.
A teljes CS:GO szcéna tiltel
Természetesen a profiknál és a CS:GO-val foglalkozó szakértőknél is kiverte a biztosítékot a Valve döntése.
ReDeYe szerint az edzők emelték a CS-t egy új szintre és nem ért egyet a döntéssel.
Don't agree with the removal of coaches in CSGO, it's one of the key things that has taken gameplay to a new level.
— ReDeYe @ Gamescom (@PaulChaloner) 2016. augusztus 17.
Olofmeister szerint már értelme sincs annak, hogy leüljenek beszélni a Valve-al...
This is why u dont talk to VALVE at majors anymore - its no point
— Olof Kajbjer (@olofmCS) 2016. augusztus 17.
Zeus szerint a CS:GO kompetitív szcénája a nyár elején kezdett zuhanni, most pedig már inkább csak valami szappanoperára hasonlít.
CS:GO competitive scene started going down beginning of summer, now everything is just a shitshow.Too much drama, too many unresolved issues
— Daniil Teslenko (@navizeus4444) 2016. augusztus 17.
FalleN szerint a kiadónak a közösséggel együttműködve kéne dolgoznia és megadni nekik, amit szeretnének, ahelyett, hogy az időt pocsékolnák ilyen döntésekkel.
We need the publisher to work within the community for what we want and need. Stop wasting time for god sake
— Gabriel FalleN T. (@FalleNCS) 2016. augusztus 17.
Nektek mi a véleményetek a Valve döntéséről?