A vártnál is több pénzt generál az esport. De pontosan mennyit?

A vártnál is több pénzt generál az esport. De pontosan mennyit?

„A kiadók a vártnál többet fektettek be és sokkal több helyre kerültek eladásra a közvetítési jogok, mivel nagyobb volt a kereslet.”

A Newzoo újra elvégezte a számításait a 2016-os év esport bevételeit illetően. Ezek szerint az év elején előrejelezett 463 millió dollár helyett immáron 493 millió dollár lesz az iparág teljes forgalma 2016-ban, ami majdnem 7%-os differencia. Ha az előrejelzés igaznak bizonyul, akkor tavalyhoz képest az esport bevételek 51 százalékkal növekednek majd. A megnövekedett pénzforgalmat az elemző cég a következőkkel magyarázta:

„A kiadók a vártnál többet fektettek be, és sokkal több helyre kerültek eladásra a közvetítési jogok, mivel nagyobb volt a kereslet.”

Az előrejelzések alapján 2019-re az esportok pénzforgalma át fogja szakítani a lélektani 1 milliárd dolláros határt és ebben az összegben még nincsenek benne az esport-fogadások, mert az már egy másik ’iparág’ másfajta ’dinamikával’. Ian Smith az esportok Integritási Bizottság feje is ugyanezen a véleményen van: az esport-fogadások bevételei a következő években iszonyatosan megnőnek majd, ez pedig sajnos a korrupció ígéretét is magában hordozza.

Érdemes szót ejteni a bevételek eloszlásáról: Észak-Amerikából jön a pénzek 36 százaléka, Kína és Dél-Korea 22 százalékkal járul hozzá a bevételekhez, a maradék 42 százalékon pedig a világ többi országa "osztozik".

2014-hez képest két és félszeresére nőttek a bevételek

Ezzel együtt a Newzoo úgy gondolja, hogy a kiadók és a befektetők részvétele le fog lassulni, de jelenleg a közönség többet akar, és amíg a kínálat nem találkozik a kereslettel, addig a fejlődés rohamléptékű marad. A bevételek egy meghatározó százaléka a különböző hirdetőktől érkezett, és itt most reklámokról, szponzori szerződésekről és médiajogokról van szó. A különböző márkák a bevételek mintegy 71%-át termelték. Ez több mint 350 millió dollárt jelent. A többi bevétel jegyeladásokból és ajándéktárgyakkal való kereskedésből tevődik össze.

A legnagyobb növekedési potenciál még mindig a szponzorációban, a hirdetésekben és a médiajogokban van. Hogy ezt a potenciált a kiadók ki tudják használni, a Newzoo szerint a következőket kell tenniük:

„Sokkal több lehetőséget kell teremteni a szponzorációra, hirdetési felületeket kell létrehozniuk és a bevételeket meg kell osztaniuk a versenyszervezőkkel és a versenyző csapatokkal.”

Ez az ötlet nagyjából ugyanaz, ami az elmúlt héten elhangzott a Riot Games és a League of Legends csapattulajdonosok közötti adok-kapok során. Ha ez a fajta elkötelezettség megjelenik az esportban, akkor már tényleg csak egy pici lépés fogja elválasztani ezt a világot a tradicionális sportok világától.

Tetszett a cikk? Akkor kövess minket Facebook-on!

Kövess Minket!



Üzlet - A megfelelően szerkesztett szöveg a SEO alapja

A SEO olyan, mint a hosszútávfutás: a célhoz csak lépésről lépésre juthatunk el, továbbá türelem és kitartás szükséges hozzá. Ez egyszerre hangzik jól és rosszul, igaz? Kétségtelen, hogy a keresőoptimalizálás nem a marketingeszközök sprintje, ám ez nem jelenti azt, hogy el kellene vetni ennek az ötletét.