Kiderül, melyik kiegészítő volt legérezhetőbb hatással a metára!

Kiderül, melyik kiegészítő volt legérezhetőbb hatással a metára!

Minden kiegészítő valami egyedit adott a játéknak, ami egy kicsit megváltoztatta a metát. Néha valami friss érkezett, néha valami nagyon kreatív, egyszer pedig ott volt a Secret Pala.

Fura ezt így kimondani, de 2016-ban eljött az a pillanat, amikor már két kéz kell ahhoz, hogy meg lehessen számolni a Hearthstone kiegészítőket. Nem is olyan régen a játék még csak a bétában volt és az új kártyák és interakciók még csak távoli ígéretek voltak! De mára eljutottunk oda, hogy a Hearthstone világán belül korszakokat lehet megkülönböztetni, új időszámításokról és letűnt korokról beszélünk! Minden kiegészítő valami egyedit adott a játéknak, ami egy kicsit megváltoztatta a metát. Néha valami friss érkezett, néha valami nagyon kreatív, egyszer pedig ott volt a Secret Pala.

Ezek után lássuk melyik kiegészítőnek, mekkora hatása volt, melyik volt a legjobb és melyik a legrosszabb? A rangsorolási elvek alapja az volt, hogy a kiegészítő mennyire befolyásolta a metát, mennyire volt eredeti és innovatív és hol voltak a leginkább op lapok. (Nagy különbség van az öreg Dr. Boom és Reno Jackson között).

1) League of Explorers

Az első hely nem is kérdéses, egyszerűen ez volt a legjobban átgondolt kiegészítő, amit a Blizzard valaha kiadott. A kieg összes legendary lapja (Reno Jackson, Sir Finley Mrrgleton, Elise Starseeker, Brann Bronzebeard, Archethief Rafaam) valamilyen módon bekerült a metába, a legtöbbjük pedig még ma is ott ragadt. Ez azért nem semmi! Főleg ha azt nézzük, hogy azért egyik sem lett olyan hihetetlenül erős. A League of Explorers hozta még a „discover” mechanikát, ami a játék egyik leghasznosabb és talán legérdekesebb képessége eddig. Ezen kívül olyan lapokat kaptunk általa, mint a Keeper of Uldaman, a Tomb Pillager vagy az Anyfin Can Happen, amik tökéletesen kiegészítették az eddigi meta deckeket, újak voltak de nem borították a megszokott paklikat. (Ja és akkor még nem került említésre a Tunnel Trogg.)

Ám mindezeken felül a League of Explorers nagyszerűen tükrözi a Hearthstone érzelemvilágát. Ez volt az első olyan kiegészítő, ami nem a World of Warcrafton alapul, sokkal inkább a Hearthstone saját, kicsit buta de nagyon szerethető történetét láttuk benne megelevenedni, remélhetőleg lesz még ilyen a jövőben!

2) Whispers of the Old Gods

Lehet, hogy csupán azért érezhető erősen a kiegészítő hatása, mert még nagyon közel van a kiadási dátum, de a Whispers of the Old Gods nagyon érdekes színt hozott a HS világba. Érdekes volt látni, hogy a Blizzard itt most nem csak kártyákat adott a játékhoz, hanem gyakorlatilag egész paklikat életre hívott! Erre a legjobb példa C’Thun és kompániája, de azért érdemes megnézni azokat a deckeket amiket N’Zoth vagy Y’Shaarj inspirált. Na és persze Yogg-Saron sem maradhat ki, ez a lap egymaga dominálja a profi Hearthstone világot, de valljuk be, a játékban még nem volt ekkora troll se. Ha a kiegészítő 130 lapját nézzük és megpróbáljuk megsaccolni a lapok erejét egyben, akkor valahova az iszonyatosan beteg Goblins vs. Gnomes és a teljesen lagymatag The Grand Tournament közé kéne tenni.

3) Curse of Naxxramas

Ez volt az első kiegészítő és talán ez volt a legviccesebb. A Heroic mód bitang erős volt (anno 5 napomba került mire végig toltam, de imádtam minden percét - a szerk.) és nagyszerűen kiegészítette a már meglévő lapokat és deckeket. Ezzel együtt azért a Naxx hozott még mást is, például pár iszonyatosan op lapot. A Mad Scientist, a Sludge Belcher, a Haunted Creeper, Loatheb és a Death’s Bite egyszerűen beteg volt és olyan szinten kibillentette a játék egyensúlyát, hogy az már nem volt vicces. Azóta szerencsére a Blizzard balansz csapata kicsit jobban figyel, és lehetőleg soha nem futunk bele még egy Undertaker fiaskóba.

4) Blackrock Mountain

A Balckrock Mountain teljesen rendben volt. Voltak benne érdekes kártyák, de kb. mindenki azért emlékszik rá, mert innen jött a Grim Patron és innen emelkedett ki a hírhedt Patron Warrior. Ez így kicsit igazságtalan, hiszen volt ott még pár jó kártya (Lava Shock, Chromaggus, Majordomo Executus), de mindenki csak arra emlékszik hogy: “EVERYONE, GET IN HERE.” Ezen kívül persze a BRM hozta el Emperor Thaurissan-t, ami azóta is jópár control deckben ott csücsül, ja és nem egyszer jelent meg a Trollden videókban, amikor valami hihetetlen kombót hoztak ki belőle. Szóval nagyon megosztó volt ez a kiegészítő, ezért van a lista közepén.

5) Goblins vs. Gnomes

A Goblins vs. Gnomes volt az első igazi kiegészítő és elhozta az RNG fiesztát, tele volt olyan lapokkal, amik teljesen random mechanikákat csináltak, és hogy ez egy jó vagy rossz dolog volt-e, nehéz megmondani. Ezen kívül pedig ott volt a jó öreg Dr. Boom (Dr.7) vagy a Piloted Shredder, az első szinte minden pakliban helyet kapott, míg a második meg „must pick” lett arénában, azon kívül, hogy a konstruált deckekben is ott volt. Talán többet ártott, mint használt.

6) One Night in Karazhan

Még nagyon új, ezért nem lehet megmondani pontosan, hogy a One Night in Karazhan lapjai, hogyan befolyásolják majd a metát, szóval ez inkább egy jóslat, mintsem mélyreható elemzés, de úgy tűnik, mintha ebben a kiegészítőben kifogyott volna a Blizzard kreatív tarisznyája. Annyi lehetőség lenne arra, hogy a Beast Druid játszható deck legyen. De nem, a kreatív megoldás helyett jön egy Menagerie Warden, ami odadob egy adag statot a pástra aztán jól van. A Purify megint egy vicc, persze annak is indult, nem a kompetitív deckeckbe szánták, de akkor sem poénos elnémítani a saját lényeinket. Van azért kivétel, mondjuk az Etheral Peddler vagy a Curator, de úgy tűnik ez az Adventure nem sikerült igazán jóra. Talán majd legközelebb.

7) The Grand Tournament

Ha választani kéne, hogy teljesen op lapok kerüljenek be egy kiegészítővel, vagy olyan lapok, amiknek semmi hatásuk, akkor a játékosok 90%-a az előbbit választaná. Az mondjuk igaz, hogy egy olyan játékba nehéz újdonságokat behozni, ami tele van beteg lapokkal a GvG vagy a Naxx kiegészítőknek köszönhetően, de a Grand Tournament akkor sem volt oké. A 130 kártyából talán 12 került be a meta deckekbe, ebből a 12-ből pedig az egyik a Mysterius Challanger volt, amiről inkább nem is mondok semmit. A Blizzard kidobott egy 7 manás 4/2-es lényt is, ráadásul legendary-t, ami nem csinált semmit, egyszerűen botrányos volt, inkább nem is folytatom! Azzal, hogy most már van Standard és Wild formátum, remélhetőleg soha nem lesz még egyszer ilyen gyenge kiegészítő a HS történetében.

Tetszett a cikk? Kövesd az Esport1-et Facebook-on!

Kövess Minket!



Közvetítések