Nehéz eldönteni, mi következik a Gadgetzan után - könnyen lehet, hogy nem az, amit a Blizzard szeretett volna.
Bár egy új kiegészítő megjelenésével a kiadónak nyilvánvalóan az a célja, hogy a lehető legtöbb pakli és koncepció erősítést kapjon, az új Hearthstone kieg, a Mean Streets of Gadgetzan kapcsán mégis az volt a játékosok általános vélekedése, hogy némileg lassabb, kontrollosabb - de mindenképpen sokrétűbb - meta várható a jövőben.
Hogy tényleg így lesz? Nos, jóslatokba semmiképp sem szeretnénk bocsátkozni, hiszen rengeteg múlik a játékosokon. Egy érdekes jelenségre azonban mindenképpen szeretnénk felhívni a figyelmet, amibe sokan talán bele sem gondolnak, pedig igen jól megmutatja, mi miatt változik mindig éppen az adott módon a metagame a Hearthstone-hoz hasonló kártyajátékokban.
Szó se róla, az Aggro koncepciók is kaptak erősítést az új lapok között, a Pirate Warrior pedig egyre inkább Tier 1 aspiránsnak mondható az eddigiek alapján. Ugyanakkor ne feledjük, hogy a legnagyobb energiát a Blizzard a Priest feltámasztásába ölte, amely ugyebár tipikusan kontroll (vagy legalábbis mindenképpen lassabb játékra törekvő) class. De említhetnénk a különféle Reno lapokat, melyek szintén ezt az irányt képviselik.
Lényeg a lényeg: az aktuális top paklik (Midrange Shaman, Malygos Druid, Tempo Mage, Zoo Warlock stb.) túlságosan sok támogatást nem kaptak mostanában, ellenben sok olyan kártya van az új szettben, amely sokkal inkább az "építkezést", illetve a kontroll-játékot helyezi előtérbe.
Hogy miért nem következik akkor ebből feltétlenül a játék lassulása? A kulcsszó a Jade Golem, melynek kapcsán egyre többen aggodalmukat fejezik ki, mondván könnyen lehet, hogy éppen ellentétes hatást fog elérni, mint amit a Blizzard szeretett volna. A bűnös egészen konkrétan ez a lap, a Jade Idol.
A Jade Idol olyan szempontból mérföldkő a játékban, hogy önmagában "végteleníteni" tudja a decket, így minél tovább húzódik a játék, annál nagyobb gólemek fognak a boardra érkezni - és még csak attól sem kell tartanunk, hogy előbb-utóbb elfogy a muníció, a másik játékossal ellentétben. Hogy mi ezzel a baj? Az, hogy a kontroll matchupok innentől egyértelműen a Jade Golem decknek állnak, hiszen hosszú távon mindig a Druid deck fogja nyerni a value-csatát. Egyszerűbben fogalmazva: ha a Jade Golem Druid valóban erős lesz, akkor miért játszanék bármilyen más kontrollal, ha ettől szinte fixen kikap?
Itt jön képbe a kő-papír-olló játék, maga a metagame. Hiszen ha a pakli valóban domináns lesz, kiszorítva a másfajta kontroll deckeket, az könnyen az aggro pakliknak ágyazhat meg - hiszen az egyre nagyobb és nagyobb gólemek ellen mégiscsak úgy a legegyszerűbb védekezni, ha inkább meg sem várjuk, hogy eljusson odáig a játék, hogy megérkezzenek.
Hogy tényleg így lesz-e? Ezt most még nem tudhatjuk, ám alaptalannak a fentiek alapján semmiképp sem mondhatóak azok a félelmek, melyek szerint lehet, hogy a Blizzard hibát követett el a Jade Golem koncepció megalkotásával. Bízzunk benne, hogy ezek végül alaptalannak bizonyulnak!