Miért van ugyanarra a dologra két kifejezés? Mert valójában nem ugyanaz

Miért van ugyanarra a dologra két kifejezés? Mert valójában nem ugyanaz

A Hearthstone dizájnere a lapok szövegezéséről beszélt - avagy így működnek a kapcsolódó hatások.

Sok kritikát kapott a Blizzard amiatt az elmúlt időszakban a Hearthstone-közösség részéről, mert nem kommunikál eleget a játékosokkal. Úgy tűnik, ennek megoldását személyes küldetésnek vette az egyik dizájner, Max McCall, hiszen szinte napi szinten szolgáltatja nekünk az érdekes belső infókat a játékról.

Így működik a matchmaking a Hearthstone-ban

A Blizzard elárulta, hogyan kapunk ellenfelet Ranked és Casual módban.

Legutóbbi fórumposztjában a lapok szövegezéséről és az időzítésről beszélt, nem minden játékosnak egyértelmű ugyanis, hogy pontosan mikor és milyen logika mentén sülnek ki a különféle kapcsolódó hatások. Mi történik például akkor, ha egy Resurrecttel visszahozunk a játékba egy Wild Pyromancert?

A válasz: miután a Pyromancer játékba kerül, minden lény sebződik 1-et. Sokakban bizonyára felmerül a kérdés, hogy miként lehetséges ez, ha a varázslat kijátszásakor a lény még nincs is játékban? A kulcsszó - szó szerint - az "After".

After vs. Whenever

McCall kifejtette, hogy azért van szükség a kapcsolódó hatások kétfajta értelmezésére és időzítésére, hogy ne merüljenek fel különféle anomáliák. A legtöbb lapon a "Whenever" szó szerepel, ami azt jelenti, hogy a kapcsolódó hatás rögtön létrejön, amikor a feltétel teljesül - és ami fontos, még azelőtt, hogy teljesen végbe menne. Példa: kijátszol egy Power of the Wildot egy Violet Teacher mellett, mi történik? A válasz: amikor kijátszol egy spellt, azonnal kapsz egy Apprentice-t, amit már szintén erősíteni fog a Power of the Wild.

Ez mind szép és jó, de ahogy a Wild Pyromancer példája is mutatja, nem minden lap működik így, éppen az "After" szócska miatt. Ha a Wild Pyromanceren a "Whenever" szerepelne, és becéloznánk egy 1 HP-s lényt egy spellel (például egy Power World: Shieldet szeretnénk tenni rá), a minion még azelőtt meghalna, hogy a varázslatunk ténylegesen létrejönne, így elveszítené a célpontját.

A constructed környezetben is viszonylag gyakran játszott lapok (mint például a Wild Pyromancer) működése bizonyára a többség számára eddig is tiszta volt, fontos azonban, hogy ne csak azt tudjuk, hogy működik az adott lap, hanem hogy miért működik úgy. Leginkább azért, mert Arenában adott esetben abszolút marginális lapok is elénk kerülhetnek, és ha véletlenül elnézünk egy ehhez hasonló After vs. Whenever szituációt, az balszerencsés esetben akár a meccsünkbe is kerülhet.

Kövess Minket!



Közvetítések