A komplexitásról, a mélységről és a fejlesztési korlátokról is szót ejtett.
A Hearthstone fejlesztését vezénylő Ben Brode nemrégiben egy terjedelmes Reddit kommentben fejtette ki, melyek a legnagyobb kihívások az új lapok kitalálásakor.
Kitért például a komplexitás és a stratégiai mélység kérdéskörére, melynek kapcsán elmondta, hogy nem feltétlenül a komplikált lapokban rejlik a legtöbb lehetőség - sőt, általában ez pont fordítva van. Ott van például a Patron Warrior példája az olyan kártyákkal, mint a Whirlwind, az Acolyte of Pain vagy a Frothing Berserker: ezek mind-mind egyszerű lapok, a bennük rejlő kombólehetőségek miatt azonban stratégiai szempontból a Hearthstone történetének egyik "legnehezebb" paklijának alkották az alapját. Az egyszerű lapok tehát jók, ezért is preferálják őket, pláne, ha minél nagyobb az ilyesfajta mélységük - de nem egyszerű ilyen kártyákat alkotni.
Ez utóbbit nehezítik a fejlesztési korlátok, melyeket szintén muszáj figyelembe venni. Az egyszerű megoldások (például vanilla lény + kulcsszó) előbb-utóbb elfogynak majd, de ez inkább hosszú távú probléma. Sokkal inkább az olyan lapokról van szó, mint például a Master of Disguise, amely mellett nem jöhettek ki olyan lények neutral változatban, melyek valamilyen állandó hatással bírnak (mint például az Animated Armor vagy Mal'Ganis). Ezért is nerfelték a lapot közel egy éve mindenféle előjel nélkül, amikor bejött a Standard mód.
Elkerülhetetlen persze, hogy legyenek lapok, melyek korlátozzák a fejlesztési lehetőségeket, a Standard rotáció bevezetése azonban ezen a problémán is segít, hiszen sokkal kevesebb lapra kell balanszolni őket, egy idő után pedig el is hagyják a játékmódot. A Standard tehát extra teret ad az extrémebb ötletek számára.