Tavaly a Mid-Range Shaman-t szidtuk, most a Quest Rogue-ot. Megérdemli ez a pakli, hogy ez legyen az új közellenség?
Már hetekkel az Un'goro kiadása előtt fellelkesültek a Hearthstone játékosok, hiszen az új kiegészítővel kirotált egy jó adag olyan lap, ami a randomfaktoron alapult és velük együtt a véletlen is kevesebb szerepre számíthatott a Mamut évében. Emellett mindenki várta az új quest-eket, mint a játék legújabb mechanikáját, amik közül a legtöbb azt ígérte nekünk, hogy lelassul a meta és visszajönnek a régi control paklik, amiknél sokkal többet kell gondolkodni és nem csak az ellenfél arcát ütni agyatlanul. De amint megérkeztek a lapok, rá kellett ébrednünk arra, hogy a Warrior és a Rogue Questen kívül a többi nem igazán fér bele a metába. Ezzel pedig azt mondhatjuk, hogy az egyik szemünk sír, a másik pedig nevet.
A Quest Warrior pakli bizony a jó öreg control jegyeket viseli, amire olyan sokan vágytak, de a Quest Rogue kb. lerombolta mindazt, amit az új kiegnek sikerült felépítenie. Pár nappal a kezdés után már tele volt a Reddit és a különböző fórumok azzal, hogy "op" meg "nerfpls", úgy általában ment a sírás. Ezzel nincs is gond, a legtöbb esetben a közösség talál valamit, ami miatt lehet panaszkodni, de emiatt a pakli miatt már a profik is szót emeltek, köztük Brian Kibler, aki egy hosszabb hangvételű elemzést is a véleménye mögé pakolt.
Kibler szerint a küldetésnek két hatalmas hibája van:
- nevetségesen könnyű teljesíteni
- az 5/5-ös lényeket marha nehéz letakarítani
Persze minden paklinak van egy stratégiája, ami köré épül. Egy irányvonal, ami alapján választottuk a benne szereplő lapokat. Ez itt is megvan, a lényeg, hogy vissza kell pattintani a lapokat a kézbe. De a célt túl sok módon lehet elérni. Ha a Glacial Shard-ot választjuk, akkor gyakorlatilag az első pár körben nem csinálunk mást, csak fagyasztjuk az ellent, ő nem tud csinálni semmit, mi meg az ötödik kör után csak a statok miatt nyerünk. Ha a Novice Engineer-el csináljuk, akkor az ellenfélnek van mozgástere, de nekünk meg durva lapelőnyünk lesz, sőt, ugyanez igaz a Swashburgler-re. Ha pedig minden kötél szakad és nem jönnek a bounce lapok, akkor B tervnek még mindig ott van a Firefly és az Igneous Elemental.
A másik pedig, hogy az 5 HP-t nem könnyű megoldani AOE-val. A Mass Dispel nem működik, a Flamestrike csak 4-et sebez és az Auchenai+Circle kombó is eggyel kevesebb, mint kéne. A gond pedig az, hogy nem lehet ellene tech-elni, nincs olyan lap, amit ha belepakolunk a paklinkba akkor nagyobb esélyünk lesz győzni és ez az, ami miatt a Quest Rogue ellen nem lehet felkészülni.
Lehetséges megoldás
Kibler szerint a legjobb lehetőség a lap nerfelése lenne direktbe. Erre is két lehetőséget hoz fel. Az egyik egyszerű, nem négy ugyanolyan nevű kártyát, hanem ötöt kéne kijátszani, hogy teljesüljön. Ez nem nagy változás, de az biztos, hogy nagyobb mozgástere lenne a többi paklinak. A másik pedig, hogy ne varázslat legyen, hanem egy nem célozható és nem silence-elhető minion, amit ki kell játszani és elfoglal egy helyet a páston. Ezzel még azt is kiküszöbölnénk, hogy a Preparation most erősebb, mint valaha.
Nektek mi a véleményetek erről?