Hogyan legyünk sikeres Steam kereskedők? 1. rész

Tanár Úrral közös cikksorozatunk első része a Steam Piac alapjait mutatja be.

A Steam piaci alapok 1. részében Tanár Úr bemutatja nektek magát a piacot, annak létrejöttét és azokat az alapokat, melyek elsajátítása nélkülözhetetlen az eredményes kereskedéshez a Steamen. Ha esetleg még nem hallottatok volna Tanár Úrról, akkor íme a nemrég vele készített interjúnk!

Tanár Úr: "Pár év alatt a Steam piac vált az elsődleges munkahelyemmé"

Hodi,tbr | 17/05/19 15:30 Sokan ismerhetitek az elmúlt időben igen népszerűvé vált Tanár Urat, aki oktató videóival hívta fel a figyelmet a steames kereskedelemre hazánkban. Ez természetesen mellettünk sem ment el, így felkerestük, hogy együttműködhessünk és szélesebb közönséghez juttassuk el a hasznos és érdekes edukációs tartalmakat, melyekért ismerhetitek/szerethetitek.

A számítógépes játékiparnak nem egészen pár évtized kellett ahhoz, hogy egy-egy ismertebb kiadó nagyobb költségvetéssel dolgozzon egy tripla A-kategóriás játékon, mint a filmipar piaci szereplői bármely Hollywoodi kasszasikernek számító mozifilmen. Ennek köszönhetően az értékesítés folyamata is egyre kifinomultabbá vált. Megjelentek azok az értékesítési felületek, online store-ok, amik játékok százait, ezreit hivatottak a vásárlók rendelkezésére bocsájtani. A legjelentősebb ezek közül a több mint 125 millió aktív felhasználóval rendelkező Steam, ami egyszerre kínál játékokat, emellett közösségi felületként és piactérként is funkcionál.

A játékkiadók elég hamar rájöttek arra, hogy a játékeladásokból származó profit mértékét jelentősen képesek növelni mikrotranzakciók (játékban történő kisebb összegű vásárlások) segítségével. Az ezekből a vásárlásokból származó tárgyak eladásának, vételének és a velük folytatott cseréknek pedig kiváló teret ad a Steam Piac. A tárgyak rengetegszer cserélnek gazdát és minden piacon történő eladásból a Steam 15%-os adót fölöz le (a Counter-Strike: Global Offensive esetében 10% CS:GO adó, és 5%-os tranzakciós adó). Mivel minden Steames piaci tranzakció mögött végső soron valós (Steam Pénztárcába feltöltött) pénz lapul, ezért el tudjuk képzelni, vajon mennyire jövedelmező számukra ez az üzleti modell.

Több játék különböző tárgyaival gyakorlatilag 24 órán keresztül folyik a kereskedés és a cserebere. A legnagyobb forgalmat jelenleg a CS:GO és a benne használható skinekkel történő kereskedés teszi ki. Ez a játék büszkélkedhet a legtöbb piaci tranzakcióval és a legdrágább tárgyakkal is:

Ezek az itemek természetesen valódi értéket képviselnek és külső oldalak segítségével (OPSkins, Bitskins, G2A stb.) pillanatokon belül valódi pénzre konvertálhatóak. Minden skinhez piaci grafikon is tartozik, ami az eladási ár és idő alapján képződik.

A játékban lehetőségünk nyílik fegyverládák kinyitására is, amik a fentebb említett fegyverskineket tartalmazzák. Ezekből nyithatunk 0.03 eurót érő tárgyakat, de némelyben akár egy több ezer eurós skin is lapulhat. Ehhez csak egy (jelenleg) 2.4 eurós ládakulcsra van szükségünk. Ez valójában nem más, mint nettó szerencsejáték, de erről majd a későbbiekben lesz szó. Mindenesetre a kulcsokból származó profit is jelentős részt tesz ki a cég bevételeiből.


Egy piaci grafikon felülete

A Valve egy hihetetlenül jól működő, mikrotranzakciós üzleti modellt hozott létre. Ennek a segítségével képesek a részükről minimális energiabefektetéssel (ugyanis a skineket a felhasználók állítják elő a Workshopon keresztül) olyan értékes tárgyakat előállítani, ami aztán a további eladások során busás hasznot hajt a Steam és Valve számára.

Egyszerűen fogalmazva, magas áron adnak el tetszetős pixelhalmazokat. Ez azért elég rosszul hangzik, nem? A dolog zsenialitása viszont pont ebben van. Megteremtettek egy vásárlói igényt, amit csak és kizárólag Ők, a saját felületükön és szabályaik szerint képesek kielégíteni. Ez előtt pár évtizeddel, ha valakinek azt mondtuk volna, hogy az ivóvizet palackban árulják majd a szupermarketek polcain, akkor nagy valószínűséggel kinevetett volna minket. Mára ez egy hihetetlenül jól jövedelmező iparággá nőtte ki magát.

Egy olyan piac esetében, ahol bárminemű érték cserél gazdát, törvényszerű, hogy kitermelje a maga kereskedőit, tradereit, akik különböző szinteken és módokon folytatnak kereskedést. Hogyan csinálják? Meg lehet-e ebből élni? A következő részek során kiderül!

Ha tetszik Tanár Úr munkássága, akkor az alábbi helyeken megtaláljátok őt:
Tanár Úr YouTube csatorna
Tanár Úr Twitch csatorna
Tanár Úr Facebook oldal

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!