Melyik a legjobb aréna kaszt? - Un'Goro aréna tier lista

Melyik a legjobb aréna kaszt? - Un'Goro aréna tier lista

Már egy jó ideje kinn az Un'Goro, megnéztük, hogyan változott az aréna meta.

Mióta az aréna is standard formátumba váltott, egy picit lelassult az egész, már ha lehet ilyet mondani. A rare és jobb lapok előfordulásának buffolása miatt pedig azok a kasztok, ahol a common lapok nem túl erősek, nagy segítséget kaptak. Az aréna meta egy picit visszaváltott arra, hogy aki több értéket tud kiszedni a paklijából, az minden bizonnyal nyerni fog. Persze ezzel nem azt mondom, hogy ha az ellenfélnek tökéletes a görbéje, akkor nem kapunk ki a hatodik körben, de most a sikerhez azon keresztül vezet az út, hogy minél előnyösebben cseréljünk lapokat.

Szinergia ebben a pillanatban leginkább az elementálokban van. Persze a Jade lapok még megvannak, de mivel az új kiegészítő lapjai sokkal nagyobb eséllyel jönnek fel, ezért sokkal könnyebb olyan lapokat kivenni, amik arra izgulnak ha elementált raktunk ki az előző körben. A Tar Creeper, a Fireplum Phoenix, a Servant of Khalimos és a Blazecaller kb. instapick, ha az elementálokat nézzük, de a Stonehill Defender vagy a Primordial Drake is kikerülhetetlen. Ezek után lássuk, hogy az Un’goro óta, hogy változott az Aréna tier list, lássuk mit érdemes kivenni, ha kell a 12 win.

9. Warrior

Milyen meglepő. Na jó, nem annyira. Sajnos Garrosh már a kezdetek óta gyengén teljesít, ha az arénáról van szó. Köszönhető ez annak, hogy a hős képessége egyszerűen használhatatlan, szinte semmit nem csinál. Se a kezünket, se a pástot nem befolyásolja, amikor megnyomjuk, akkor kb. kidobunk két manát. Persze a játék végén dönthet, amikor már a fatigue fenyeget, de az itteni meccsek nem szoktak elmenni addig, hogy minden lap elfogy. Pedig érkezett segítség, a Tar Lord, az Ornery Direhorn vagy a Direhorn Hatchling tök jó lapok, de sajnos a Fierce Monkey meg az Obsidian Destroyer kirotált, ami elég nagy érvágás. Ha valaki még is ezzel a kaszttal akar nyomulni, akkor érdemes a fegyverekre gimpelni és arccal kapni le az ellenfél lényeit, miközben a saját pástunk erősödik.

8. Shaman

A jó öreg Shaman soha nem volt a legjobbak között, de azért egy erős középmezőnyt tudott hozni. Most viszont leesett egy picit. Persze vannak tök jó saját elementáljai, amivel akár egy jó kombó decket is ki lehet draftolni, de az elementál szinergia általában anélkül is megvan, hogy Thrall-t választanánk. A pozitívum nála a Volcano, ami egy nagyszerű boardclear, főleg, ha hátrányban vagyunk, azért 15 sebzés 5 manáért nem túl gyenge. Viszont pár korai lap kirotált, nem lehet már találkozni Tunnel Troggal vagy Totem Golemmel, ami miatt a kaszt sokszor elveszíti a tempót a korai játékban és emiatt bukhat a meccs. Nála érdemes rámenni az aoe lapokra és abból szerezni maximális értéket.

7. Druid

A Druid már csak közepesen rossz. Még mindig gyenge a korai fázisa, de a Tortollan Forager-ben elég jó értékek rejlenek és a Shellshifter-rel lehet kicsit a játék arculatához változtatni a dolgokat. De sajnos kirotált a Living Roots és a Mounted Raptor, aminek bőven lehet érezni a hatását. A draftnál kb. ki kell venni majdnem minden ramp kártyát, a Swipe-ból soha nem lehet elég és meg kell próbálni a nagy lényekkel irányítani a játék kései szakaszát.

6. Hunter

Rexxar mindig is arról volt híres, hogy akkor volt igazán elégedett, ha az arcot üthette minden erejével. Ez a mentalitás még mindig megvan, hiszen a hős képesség is ezt próbálja erőltetni. Pedig tök jó mid-range lapokat kapott. A Crackling Razormaw, a Jeweled Macaw vagy a Grievous Bite sokkal inkább control típusúak, mintsem agyatlan smorc lapok. Persze azért még mindig érdemes agróbb paklit kikapni, hiszen ha a korai játékban be tudunk vinni egy nagyobb sebzést, akkor egy egyenlő állásnál a Steady Shot szépen lassan befejezheti a meccset. Persze az alap dolgok nem változtak, az Animal Companion-t vagy a Savannah Highmane-t mindig ki kell venni és érdemes olyan tech lapokat is választani, mint a Deadly Shot vagy a Freezing Trap. Ezek sokszor olyan tempó előnyt adhatnak, ami elég a győzelemhez.

5. Warlock

Ha a hősképesség nem lenne a legjobbak között, akkor bizony Gul’Dan ennél sokkal hátrébb lenne. Az Un’Goro sajnos nem segített neki sokat, sőt inkább ártott. A Tar Lurker vagy a Ravenous Pterrodax teljesen oké lapok, de azért betegnek nem mondanám és még hozzájön az is, hogy kirotált a Peddler meg az Imp Gang Boss, ami meglepően megviselte kedvenc démonunkat. Az ugyan még mindig igaz, hogy a Life Tap egyszerűen betegség az arénában, a szoros meccseket a játék késő szakaszában általában nyeri a Warlock, csak azért, mert körönként két lapot húz. Emellett egyébként a ritkább lapelőfordulások is segítenek neki, hiszen így könnyebben ugrik fel egy Twisting Nether vagy egy DOOM, ami azért nem túl rossz.

4. Priest

Az utóbbi kiegészítők során Anduin folyamatosan jött fel és ma már szolidan ott van a legjobbak között. A kirotáló dragon szinergia ugyan nem segített, de kapott pár olyan lapot, ami nagyot dobott a helyzetén. A Radiant Elemental nagyszerű korai lap, a Tortollan Shellraiser jó, ha meg kell állítani a korai agresszivitást és a Free From Amber-ről nem is akarok beszélni, az a lap simán megfordít egy meccset. Ezzel együtt a jó lapok közül csak a Museum Curator-t veszítette el, ami nem túl durva. Ha a Priest-el sikerül megszerezni a pástot, akkor nagyon nehéz kikapni. A heal miatt folyamatosan lehet előnyösen cserélni és az olyan lapok, mint a Potion of Madness nagyon jók arra, hogy tempót szerezzünk vele.

3. Paladin

Ha már top három, akkor Uther nem maradhat ki. A kaszt mindig is jó aréna választás volt, az olyan lapok, mint a Truesilver Champion vagy az Argent Protector miatt. Persze kikopott a Murloc Knight meg a Keeper of Uldaman, de helyette jött egy Spikridge Steed, egy Vinecleaver vagy a Dinosize. A kaszt már eddig is tele volt buff lapokkal, az Un’Goro pedig egy szinttel még feljebb vitte az egészet. Sőt ha még ez nem lenne elég, akkor érdemes kivenni minden Stonehill Defender-t és utána csak azt figyelni, hogy az ellenfél mikor nyomja meg a feladás gombot, miután kitettük a harmadik Tirion-t is.

2. Mage

Úgy tűnik, Jaina elveszítette trónját, mint az aréna királynője. Persze még mindig hihetetlen jó lapjai vannak, ami miatt egyszerűen soha nem kerül ki a legjobbak közül. Az új kiegészítőnél pedig, ugyan elvesztette az Ethereal Conjurer-t, de kapott helyette egy Flame Geyser-t, egy Arcanologist-ot, na meg egy Primordial Glyph-et, ami szinte már csalás. Ja és halkan teszem hozzá, ha minden kötél szakad és a Paladin már a végtelenségig buffolta az egyetlen Silver Hand Recruit-ját, akkor ideje kijátszani a Meteor-t és nézni, ahogy elmorzsol egy könnycseppet. A stratégiája nem változott sokat. Ki kell venni a leszedéseket, meg az aoe lapokat. Az olcsó burn spell-ek elegek arra, hogy a korai játékban megtartsuk a tempót, majd később az olyan lapokból, mint a Shimmering Tempest vagy a ’Pavel’ Book végtelen értéket lehet kinyerni.

1. Rogue

Hát igen, Valeera mindig is ott sündörgött a legjobbak között, de valahogy soha nem tudott a csúcsra kapaszkodni, legalábbis mostanáig. A standard rotával kiment pár nagyon erős lap, mint a Tomb Pillager vagy a Shadow-Pan Rider, de ezért kapott pár olyan lapot, ami őrületesen jó. Az Envenom Weapon nagyon jó leszedés, a Hallucination egy olcsó tech lap, amivel a helyzethez illő lapot lehet kivenni, a Vilespine Slayer pedig egyszerűen durva. Az új lapokkal és persze a régi jó megbízható kombó kártyákkal simán lehet uralni a pástot és a Rogue most talán még inkább control jelleget öltött, mint eddig bármikor.

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!



Közvetítések