Jön a ládadrop a Paladins és Smite versenyekre és streamekre

A Hi-Rez is elkezdi a láda dropot, de jobban csinálja majd, mint a Valve.

Van egy örökérvényű szabály a videojáték iparban: a közösségek akaratát minden esetben meg kell hallgatni. Ez fokozottan igaz a kompetitív online játékokra, hiszen ha egy karakter vagy egy fegyver indokolatlanul erőssé vagy gyengévé válik, akkor az rontja a játékélményt. De itt nem lehet megállni, egy fejlesztőnek meg kell tenni a következő lépést is. Valahogy ki kell alakítani egy olyan kapcsolatot játékos és játék között, hogy az akár érzelmileg is kötődjön ahhoz. Ez lehet egy limitált skin, matrica vagy badge, ami csak egy bizonyos promóció során érhető el. Erre már van példa, ilyenek a láda dropok egy Major alatt vagy a sorsolások a DotA2 International során, amik azért vastagon meg tudják dobni a nézettséget is. A Hi-Rez viszont még ennél is továbbment, de kezdjük inkább az elején.

A Hi-Rez nem tartozik a legnagyobb e-sport fejlesztők közé, de két játéka, a SMITE, illetve a Paladins, azért erősen ott van a középmezőnyben. Ez annyit is jelent, hogy a versenyek, illetve a Twitch streamerek is közepesen erős nézettséget tudnak generálni, bár ez persze a CS:GO vagy a League of Legends nézettségi adatait meg sem közelíti. Pont ezen akar változtatni a Hi-Rez, mivel bevezették a Drops rendszert.

Itt is esik valami

Az egész nem sokban különbözik a láda droptól, itt is játékon belüli nyalánkságokat lehet szerezni, de a csavar az egészben az, hogy nem csak a versenyeken aktivizálódik, hanem az egyéni streameken is. Ezzel a Hi-Rez a közvetítőknek is ad egy eszközt, hogy kiterjesszék a közösségüket és növelni tudják azt az időt, amit a nézők a tartalmaik követésével töltenek. A másik eltérés pedig szembetűnőbb, a nézőknek össze kell kötni a SMITE/Paladins kliensüket a Twitch fiókjukkal.

  • A világbajnokság alatt 57 509 néző döntött az összekötés mellett
  • A teljes nézettségi idő 61 %-kal, a csúcs nézőszám pedig 34 %-kal volt magasabb tavalyhoz képest
  • Az új kampány pedig működni is látszik, figyelembe véve, hogy a 2017-es SMITE Világbajnokság számai szinte megugrottak:
  • A verseny ideje alatt, egy átlagos órában a nézők 29 %-kal kötötte össze a kliensét a Twitch fiókjával
  • A finálét 2,4 millió ember követte élőben, ami a tavaly adatokhoz képes 109%-os növekedés

De mit és hogyan?

Ha ti is kipróbálnátok a Drops-ot, akkor kövessétek a következő lépéseket. Kérjetek hozzáférést a Twitch Develope Portalhoz. Ha onnan megkapjátok a visszaigazolást, akkor beléphettek a Viewer Heartbeat Service (VHS) rendszerbe. Ez kell ahhoz, hogy a Twitch tudja, hogy milyen játékot néztek és, hogy mennyi időt töltöttetek el a kérdéses csatornán. Az adatok alapján a streamerek beállíthatnak célokat. Sorsolhatnak olyan az olyan követők között, akik egy hónapban elértek egy bizonyos néző órát, akik egy bizonyos időintervallumban voltak aktívak vagy amit csak akar.

Watch live video from twitchdev on www.twitch.tv

Összegezve, az már látszik, hogy a nagyobb versenyek nézettségét megdobja a rendszer és ha ott működik, akkor az egyéni közvetítők is számíthatnak számottevő változásra, pozitív irányba.

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!