Elixír Menedzsment - útmutató kezdőknek és haladóknak is

Elixír Menedzsment - útmutató kezdőknek és haladóknak is

Amikor a játék és a közgazdaságtan találkozik, abból csak jó sülhet ki, nem?

Egy játékban a győzelemhez leginkább két fontos tényező szükséges. Az egyik, hogy ismerjük a paklinkban lévő kártyákat töviről-hegyire. Tudni kell, hogy melyik lap mi ellen jó, hogy mit hova érdemes letenni és mikor mivel érdemes támadni/védekezni. A másik tényező az Elixír. A legtöbb esetben az az oldal nyer, amelyiknek több van belőle, mivel akkor több kártyát tud kijátszani, rövidebb idő alatt. Ezzel pedig el is érkeztünk a mostani cikkünk témájához, az Elixír menedzsmenthez. Itt és most meg kell említeni, hogy az útmutató elkészítéséhez nagyon sok ihletet merítettünk KairosTime egyik írásából, ami szintén az Elixírekkel foglalkozik. Az itt leírtakkal főleg az új játékosoknak akarunk segítséget nyújtani, a veteránoknak nem hiszem, hogy újat tudok mutatni, de lehet, hogy ők is találnak itt pár érdekességet. De csapjunk is bele.

Elixír előny

Ez egész egyszerűen annyit tesz, hogy nekünk több Elixír áll a rendelkezésünkre, mint az ellenfelünknek. Ebbe beletartozik az Elixír csík a képernyő alján és az egységeink értéke a pályán. Ha folyamatosan magasabb Elixír szintet tudunk fenntartani, akkor az egyenesen arányosan nagyobb erőt is képvisel majd és előbb vagy utóbb, de meghozza majd a győzelmet. Az előnyt pedig több forrásból is megszerezhetjük.

Az egységek

A legalapvetőbb módja az előnyszerzésnek az egységek találkozásából ered. A találkozásoknak pedig három kimenetele van:

A nem túl egyenlő csere

Ebben az esetben annyi történik, hogy az ellenfél egységei ellen hadba küldünk mi is egy csapatot vagy egységet és a harcban mindkét fél elvérzik. Az előny abból ered, ha sikerül olcsóbb kártyával győzni. Például:

  • Az Ice Golem (2 Elixír) legyőzi a Skeleton Army-t (3 Elixír), +1-es csere
  • A Mega Minion (3 Elixír) legyőzi a Baby Dragon-t (4 Elixír), +1-es csere

Csere és előrenyomulás

Itt az a fontos, hogy a mi csapatunk legyőzi az ellenfelet és sértetlenül vagy kevés sérüléssel tud továbbnyomulni. Itt akkor is hozzánk kerül az előny, ha a két csapat csataköltsége azonos volt, mivel az ellenfélnek még további Elixírt kell költeni ha le akarj azt győzni. Például:

  • A Skeleton Army (3 Elixír) simán leveri a Miner-t (3 Elixír), mivel a csontvázak simán továbbnyomulnak, az ellenfélnek több erőforrást kell hasznosítani a lekapásukhoz.
  • Egy PEKKA (7 Elixír) fél kézzel elintéz egy Hog Rider-t (4 Elixír), ha ezután egy olyan egység le tudná ütni PEKKA-t, ami három Elixírbe kerül, akkor az egyenlő csere lenne, de nagy valószínűséggel ilyen egység nincs, ezért mindenképpen előnybe kerülünk.

Hibás ellenlépések

Ez az a pont, ami igazán megdobhatja az előnyt. Itt arról van szó, hogy az ellenfél nem megfelelő egységet/egységeket küldd csatába a mi csapataink ellen. Magas szinten ezzel nem sokat találkozunk, de azért érdemes számítani rá, mert simán eldöntheti a meccset. De lássunk rá pár példát itt is:

  • Ha egy Furnace (4 Elixír) ledobásával szedjük le a Minions lapot (3 Elixír) és az ellenfél egy Fireball-t vagy Poison-t használ a Furnace leszedésére, akkor az egyből egy +3-as csere (-1 az egységből és +4 a varázslatból)
  • A Minions lap (3 Elixír), simán lever egy magányos Knight-ot, ezután ha az ellenfél Zap-ot használ, akkor az egyből egy +2-es csere

Varázslatok

Ezt talán még könnyebb kiszámolni, mint a csapatokból eredő költségeket. Ha kevesebb Elixírt költünk egy egység leszedésére, mint amennyibe az került, akkor instant hozzánk kerül az előny, például:

  • A Fireball (4 Elixír) megöli a Barbarian-t (5 Elixír), +1-es csere
  • A Goblin Barrel-t (3 Elixír) lekapja a Log (2 Elixír), +1-es csere
  • A Minion Horde (5 Elixír) meghal egy Arrow laptól (3 Elixír), +2-es csere.

Ezzel zárjuk is az Elixír Menedzsment első részét, a következő cikkben az Elixír gyűjtő lapokkal, az egység generálókkal foglalkozunk majd.

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!


Kövess Minket!