A World of Warcraft lassan egy éves "Legion" kiegészítője egy második aranykorához hozta el a játékot. A kompetitív PVE mindig is egy elit klub volt, ahová csak a legjobb guildek tartozhattak, de a Blizzard új versenye változtathat ezen.
A WoW PVP most már 10+ éves múlttal rendelkezik, de a köztudatban annyira már nincs benne, pedig sok dolgot köszönhetünk neki. Legyen az a minden egyes gaming montázsban évekig agyonhasznált "Drowning Pool" szám, Azael, aki most már Riot kommentátor, vagy a hírhedt Athene.
Tíz évvel ezelőtt ez volt a PVP montázsok piros Ferrarija.
A WoW PVE kompetitív része eddig főleg a nagy World First hajrákban merült ki. Itt a világ legjobb guildjei versenyeznek egymással, minden nagy raid (25 főre tervezett dungeon, ahol komoly koordinációval kell általában lenyomni a játék legújabb ellenfeleit) megjelenésekor: ki lesz az első, aki be tudja fejezni. Egy ilyen verseny amúgy most is tart, a legfrissebb raid, a Tomb of Sargeras végső ellenfelét például még mindig nem sikerült lenyomnia senkinek a legnehezebb fokozaton. Hogy érzékeltessük ez milyen kihívás lesz: az utolsó előtti bosst az egyik top guild saját bevallása szerint 850+ próbálkozás után győzte csak le.
Na de mi van azokkal, akik nem akarnak másik 24 emberhez igazodani? Ez a kérdés már egy jó ideje ült a Blizzard vállán, a legújabb kiegészítőben bevezették a Mythic+ rendszert. Itt egyre nehezedő ötfős dungeonok kipucolása a cél - időre. Minél gyorsabban fejezi be a csapat, annál jobb tárgyakat kaphat a végén.
Ahogy egyre feljebb megyünk a szintekben (ezért Mythic+ a neve: Mythic +2, +3 és így tovább) nem csak az ellenfelek élete lesz több, más kihívásokkal is meg kell küzdeni. Minden héten más "affix" tartozik ugyanis ezekhez a dungeonokhöz, ez két-három plusz nehezítő körülményt jelent: a gyógyítóink kevesebbet gyógyítanak, a tankokra nem figyelnek annyira az ellenfelek, vulkánok jelennek meg a lábunk alatt, és egyéb csodás dolgok.
A rendszer a kiegészítő egyik legjobb eleme, mert jó alternatíva nehezebb kontentre azoknak is, akik nem tudnak (az amúgy sokkal időigényesebb) raidekre elmenni. A Blizzard ebbe nyúl most bele, ezekből készít versenyt.
Július 25. - Augusztus 8. között indulnak az időmérő futamok. Itt a legjobb 32 csapat (nyolc minden nagy régióból: Amerika, Európa, Kína, DK-Ázsia) jut tovább a rájátszásokra. Itt a szervezők döntik el, hogy milyen affixek mellett milyen dungeonokben kell majd megmutatni ki a legjobb. Ez azért is lesz majd izgalmas, mert egyes helyzetekre és affixekre más és más kasztok a legjobbak, szóval a legjobb csapatoknak tényleg mindenre fel kell készülniük.
A verseny összdíjazása 100.000 dollár, ami nem sok más e-sportok díjaihoz képest, de azért egy elég derekas összeg egy teljesen új formátumhoz képest. A futamokat természetesen streamelni és kommentálni fogja a Blizzard, én személy szerint alig várom, nagyon kíváncsi vagyok milyen taktikákat hoznak a csapatok, lesznek-e régióspecifikus stratégiák, meg persze azt, hogy ki lesz végül a nyertes.
Elvégre nem mindennapi az, hogy sárkányölést nézünk twitch-en.
TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET A FACEBOOKON IS!