Hányszor átkoztuk már a rendszert, amiért az autofill miatt egy olyan posztot kaptunk, amit nem feltétlenül szeretünk. Miért is van erre egyáltalán szükség?
Már az indulása óta sokan megkérdőjelezték a létezésének okát, hogy egyáltalán miért van erre szükség a játékon belül? Senki sem akar úgy rangsorolt meccset játszani, hogy egy általa kevésbé ismert pozíciót kell betöltenie. De még mindig jobb, mint hogy három játékos veszekedjen ugyanazon a pozíción és végül két vagy akár három mides legyen egy-egy meccsen, különben feed-elni fognak. Mert a pozíció sokszor fontosabb, mint maga a játék vagy a győzelem, legalábbis egyesek szerint.
A mostani meta legsikeresebb hősei gyémánt és afölötti ligákban - 5. rész
Aioween | 17/06/29 16:50Sorozatunk 5. és egyben utolsó részében az igazi high elo-t nézzük meg, vajon itt mivel érnek el nagy sikereket a játékosok? Elérkeztünk az igazi high elo-ba, ahova csak a játékosok kis százaléka képes eljutni, legtöbben csak álmodnak egy gyémántos, netán még magasabb szintű keretről, rosszabb esetben pedig "megveszik", hogy villoghassanak a haverok előtt.
Erre érkezett válaszként a Riot Games Autofill rendszere, aminek a lényege, hogy kicsit zökkenőmentesebben menjenek a dolgok, vagyis mindenki fix helyet kapjon minden egyes meccsen és ne legyen kérdés, hogy kinek mi a dolga. Leginkább egy kisebb kereszteződéshez lehetne hasonlítani. Mindenki tudja, hogy a zebrán a gyalogosnak van előnye és ha már lelépett a járdáról, akkor az autósnak át kéne engednie őt, de csak egyszerűbb a helyzet, ha vannak lámpák is. Az autofill lényegébe a League of Legends közlekedési lámpája.
A lényeg, hogy senki sem szeret hosszú távon máshol játszani, mint ahol amúgy szokott. A legutóbbi "Kérdezz a Riot-tól" posztban megkérték a kiadót, hogy fedje fel a titkot, pontosan hogyan is működik a rendszer és hogy mit fejlesztettek rajta a megjelenése óta? Mostanában már nem nagyon kapunk akár 3-4 meccsen is supportot egymás után, elég sokat kalapálták a rendszert, hogy ezeket jó eséllyel elkerüljük.
A legtöbb plusz amit hozzáadtak a rendszerhez, pont azt hivatott megakadályozni, vagyis inkább megkerülni, hogy életbe kelljen lépnie az autofillnek. Sokkal kisebb eséllyel kapunk más pozíciót újra, ha az imént már volt egy autofilles meccsünk, valamint az is segít, ha támogatót játszottunk előző meccsen, esetleg a fillre, vagyis a kitöltésre mentünk, jelezve ezzel azt, hogy nekünk mindegy hol játszunk. Az elsődlegesen kiválasztott poszt nagyon nagy hangsúlyt kap a választás során, így ha másodiknak például a supportot jelöltük meg, nem biztos, hogy azt kapjuk, pedig elég nagy az igény rájuk. Alapvetően a rendszer mindig próbálja az elsődleges pozíciót odaadni nekünk, egy bizonyos időkorlát mellett.
Egyébként nem csak magát az autofillt fejlesztik, folyamatosan dolgoznak azon, hogy vonzóbbá tegyék a támogató szerepet, ami mindig is nagy gond, illetve hiánycikk volt a játékon belül. Több aranyat kapnak, változatosak a tárgyaik és sokkal hasznosabbnak érezhetik magukat, mint pár évvel ezelőtti társaik, amikor tényleg csak arról szólt az egész, hogy tonnaszámra vették az őrszemeket. Látványos megmozdulásokra képesek, elég csak Rakan-ra, vagy akár Thresh-re gondolni. Ennek köszönhetően többen játszanak már támogatót, így nekünk kevésbé kell tartani attól, hogy odakerülünk, ha épp nem azt szeretnénk.
Azt azért hozzátették, hogy még messze nincs kész teljesen a rendszer, bőven tudnak és akarnak még fejleszteni rajta. Például ha autofill védelmünk van, vagyis épp egy meccsen mást kaptunk, de a következő meg egy remake lesz, akkor elveszítjük a védelmet. Ez nem direkt van így, de jelenleg vannak fontosabb dolgok is, amin dolgoznak, így ez nem élvez akkor prioritást. Azon is munkálkodnak, hogy valahogy a tudtunkra adják, hogy milyen eséllyel kapunk autofillt meccsről-meccsre.
Mit gondoltok, melyik a jobb rendszer? A régi, ahol mindenki foggal-körömmel harcolt a helyekért, vagy a mostani, ahol a rendszer is besegít kicsit, hogy kevesebb mindenen lehessen veszekedni?
TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!