Működhet a PUBG mint e-sport?

Működhet a PUBG mint e-sport?

Sokak szerint nem, de a Bluehole csapat távolabbi terveiben szerepel a játék e-sporttá alakítása, nézzük meg, hogy mi szól mellette és mi az, ami ellene.

A PlayerUnknown's Battleground töretlen sikere miatt a készítők is eljátszadoztak a gondolattal, hogy szeretnék a játékukat az e-sport színpadra is felvinni. Ami kézenfekvő dolog, mivel már egy ideje vezeti a Steam eladásokat és hatalmas játékos bázisra tettek szert rövid idő alatt. Csakhogy ez nem ilyen egyszerű! Sok olyan problémába ütköztek, amit eddig más nagy e-sport játéknál még nem kellett megoldani vagy nem ekkora méretekben, de először is nézői szempontból fogjuk át tekinteni a játékot.

Spectate

Mint néző az én legfőbb kérdésem az volt, hogy hogyan kövessünk egyszerre 100 embert? Képtelenség odaérni minden egyes akcióra, ami a pályán történik, ha pedig ez mégis sikerülne a kommentátorok biztos, nem bírnák szusszal.  Amikor az iskolában négyen lövik egymást, de már a parkolóból egy serpenyős örült fut be boxolni, két várossal arrébb meg Kar98-al lőnek az ablakból. Valljuk be ez megoldhatatlan. Két dolgot tehet a Bluehole: vagy megpróbálják redukálni a 100 fős anarchiát kb. a háromnegyedére, vagy pedig beáldozza az early gamet és nem próbál meg kapkodni a harcok között, mint azt láthattuk a legelső PUBG versenyeken.
És most térjünk át arra, hogy a játékos szemszögéből mennyire elképzelhető, hogy e-sportként űzze a játékot.

Szerencse faktor, azaz RNG

Ahogy ezt már a H1Z1-nél is láthattuk nagyon nehéz egy olyan battle royale-t összerakni ahol nem lesz hatalmas döntő faktor az RNG. Csak képzeljük el a szituációt: nekünk van a legjobb statisztikánk az összes profi PUBG játékos közt esélyesek vagyunk, kiválasztjuk a leglogikusabb helyett a játékban, ahova ki szeretnénk esni, leérkezünk és sehol egy fegyver vagy egy sisak vagy bármilyen gyógyító felszerelés. Nem baj ez még túl élhető de legalább reméljük, hogy benne leszünk a fehér körben, megnyitjuk a mapot és, lám messzebbre nem is kerülhetett volna a fehér kör, de sebaj csak találunk egy autót valahol, remélem már tudjátok mi jön, sehol sincs jármű a közelben. Szeretném azt mondani, hogy ez csak egy kitalált történet volt de ebben a játékban, ami elromolhat az el is fog! De stabil ellenérveket is fel tudok hozni, mint például azt, hogy a Hearthstone is RNG alapú játék mégis egy nagyobb e-sporttá nőtte ki magát. A Blizzard úgy oldotta meg az RNG minimalizálását, hogy legtöbbször BO7-eket játszanak, azaz 7 mérkőzést ugyanaz a páros csak más hősökkel. Valljuk be a PUBG-nál egy BO7 elég fárasztó, lenne mindenki számára.

A third person shooter és a first person shooter közti különbség

Sokak élesen bírálják a third person kamerát játékban, hiszen a kamera nem a karakter szempontjából mutatja a dolgokat, hanem a háta mögötti részről így olyan heleykről is leskelődhetünk, ahol minket soha nem vesznek észre, ilyenek például a ház sarkok és a bokrok. Ez még többet dob az RNG érzethez, mivel nem lehet ellene védekezni. Erre rájöttek a készítők is ezért egy ideje elindultak a pletykák, hogy lesznek olyan szerverek, amin csak a first person mód lesz használható ezzel nagy előrelépést, tesznek afelé, hogy e-sport szintre emeljék a játékot.

Teljesül sok játékos kérése, jönnek az FPS szerverek a PUBG-be

Remek hírrel kezdődik a mai nap, élesben is jönnek az FPS szerverek az NA illetve EU régióba.

Összességében a játék még mindig early access fázisban van így nem várható el, hogy minden problémát azonnal orvosoljanak mikor még a játékban is sok a bug. Ezek után nem tartom valószínűnek hogy idén bármiféle nagyobb versennyel, rukkolna elő a PUBG de, sok trükk van arra, hogy e-sport játékká varázsolják ezt a casual túl élős játékos. 

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!