A Riot szerint Cho'Gath és a Stoneplate összhangja teljesen kiegyensúlyozott

A Riot szerint Cho'Gath és a Stoneplate összhangja teljesen kiegyensúlyozott

Ismerjük a karaktert, tudjuk mire képes az ultijával, gyűjteni a HP-t, mint Faker a VB címeket. Erre jön rá a Stoneplate, ami mindezt még meg is duplázhatja, ez elvileg nem OP a Riot szerint.

Cho'Gath az a karakter, akiről mindenki álmodott minden RPG játékban. Tele van erősségekkel és előnyökkel, de nincs igazán hátránya. Ez persze egy sarkított példa, de mutassatok még egy olyan tankot, aki akár 12000 HP-val is rendelkezhet és képes egy törékenyebb karaktert szó szerint egy szempillantás alatt eltüntetni. Az R betűje durvább "outplay", mint a Syndra ulti. 

Rengeteg mides hősre várhat nerf a 7.16-ban és nem a Lethality használókra

Aioween | 17/07/29 13:51Syndra, Orianna, Taliyah, Galio, LeBlanc, Cassiopeia. Igen, őket mind nerfelik. Ha nem látsz egy Lethality-s hős nerfet sem, az azért van, mert nincs. Láthatóan a mágusok is előkerültek a balance team-nél és erőteljesen célozzák őket a következő patch-ben, legalábbis a PBE patchnote szerint.

Amikor először írtunk a változásokról szerintem sem mi, sem a játékosok nem számítottak arra, hogy egy karakter ennyire felforgatja majd a játékot és alkalmanként a saját gyomrát a sok megevett hőstől. A lényeg, hogy egy igazi szörnyet sikerült alkotni minden szempontból. Olcsóbbak lettek a képességei, az új Vorpal Spikes (E) pedig nem csak egy simogatás a late game-ben, még a tankoknak sem és tank létére egyszerűen túl sokat sebez. Mégis nem ez a legfélelmetesebb benne, hanem az egyik játékszere, vagyis a Gargoyle Stoneplate. Az, hogy ezt hogyan erőlteti fel magára már más kérdés. 

Először a 7.9-es patch-ben mutatták be a tárgyat és azóta szinte minden tank tudja hasznosítani, aki szereti a csapatharcokat. Kapunk belőle 40 armort és 40 MR-t, ami elsőre kevésnek tűnhet a HP nélkül de a lényeg a passzív és aktív alkotóelemekben van. A passzívból kapunk további 40 armort és MR-t, ha legalább három ellenséges hős van a közelünkben, lényegében megduplázva a statokat és ha még el is sütjük a tárgy aktív részét ilyenkor, akkor 100% bónusz HP-t kapunk, 4 másodpercre, tehát megduplázzuk az életünket erre a rövid időre. Mondanunk sem kell, hogy egy 7-8 stackes Cho'Gath esetében ez mit jelent, hiszen az ultival folyamatosan tudja gyűjteni a jelzőket és a bónusz életerőt, ráadásul maximális jelzőszám sincs. Van egy hátulütője azért a tárgynak, amíg ilyen tankosan vagyunk, arra a 4 másodpercre 60%-kal csökken a sebzésünk, legalábbis normális esetben.

Tehát mikor aktiváljuk, elvileg csökken a sebzésünk, de ez nem vonatkozik a true damage-re, márpedig Cho'Gath ultija azt okoz, sőt mi több, 10% bónusz HP is hozzáadódik a sebzéséhez, amit az imént dupláztunk meg. Egy Cho'Gath képes akár 8000 HP-ra is feljutni jelzőkből, amit megduplázva 16000 HP-ról beszélünk. 

Kissé OP-nak tűnik az, hogy lényegében ő az egyetlen hős, aki a tárgyat hátrány nélkül ki tudja használni, mivel a sebzéscsökkentés minden másra hat, kivéve a true damage-re, annak ellenére, hogy ez a tooltipben nincs leírva. Mintha elfelejtették volna leírni, hogy arra nem vonatkozik a hatás, pedig logikus lenne és egyébként a rengeteg plusz HP-tól valószínűleg még úgy is félelmetes lenne a sebzése. 

A Riot azonban úgy reagált erre a jelenségre, hogy ez "rendben van" és kiegyensúlyozott. Sőt mi több, elvileg direkt alkották meg így ezt a tárgyat, ezzel a párosítással a tudatukban. Valaki nagyon szerethette és hiányolhatta Cho'Gath-ot a pályáról. Úgy gondolják, hogy eléggé lassú és immobilis ahhoz, hogy kite-olni lehessen a pályán. Ez így mind szép és jó, de létezik egy olyan képesség a játékban, hogy Flash. Mégis milyen counterplay van egy Flash Cho ultira? Az emberen felüli reakcióidőn kívül, hogy lereagáljuk a Flash-t, nagyjából semmi. Azt se felejtsük el, hogy Cho'Gath általában nem egyedül jön és azért akad nála egy "kevés" CC. 

Egy gyengesége azért akad a többi tankhoz képest, elég magasak a CD-i a képességeken, így viszonylag jól látható és érezhető időintervallumok vannak, amikor javarészt "ártalmatlan". Tehát ha jól koordináljuk a harcot, figyelünk rá és tisztes távolságot tartunk tőle, akkor elvileg jók vagyunk. Csak, hogy erre nincs mindig lehetőség, ha egy Cho'Gath besétál a Baronhoz, nem tehetjük meg, hogy azonnal ott hagyjuk kérdés nélkül. Amire nagyon figyelni kell az a Stoneplate, amíg ez nem lett elhasználva, lényegében nincs esélyünk megnyerni egy harcot ellene, tonnányi ellenállása van és még annál is több HP-ja, valamint egy ulti, ami biztosan leszakítja a fejünket, ha túl közel merészkedünk.

A legtöbb tanknál is vannak bizonyos képességek, amik kulcsfontosságúak és ki kell őket kerülni. Ha ez sikerül, akkor megúsztuk a dolgot, Cho'Gath-nál azonban más a helyzet, a lényeg, ne menj közel és akkor nem esz meg.

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!



Közvetítések