És még rengeteg meglepetést tartogat az FPS-kedvelők számára.
Kevés olyan cím van a játéktörténelemben, aminek felhájpolására annyit költöttek volna, mint amennyit az Activision pengetett ki a Destiny első részének népszerűsítésekor. Meg is lett azonban az impozáns marketinghadjárat eredménye, hiszen minden idők legsikeresebb új IP-s rajtját szerezte meg a játék, ami egészen odáig vezetett, hogy 2015 őszére már túl lépték a 25 millió regisztrált játékost.
Így hát nem volt kérdés, hogy ki kell jönni az új résszel, amire az idei E3-on akkora volt az érdeklődés, hogy kevesebb mint 5 perc alatt (!) az összes hely elfogyott rá, amit azért tettek elérhetővé, hogy a fejlesztőcsapat standjánál az elsők között lehessen kipróbálni a Destiny második epizódját, ami már PC-n is tiszteletét teszi.
A fejlesztők ígérete szerint a sztori jóval emlékezetesebb és lényegesen egyszerűbb lesz, mint az első rész esetén, bár őszintén szólva a franchisenak eddig sem volt sajátja a túlságosan csavaros történetvezetés. A hangsúly a Sötétség helyett immáron a Fényen lesz, amivel a Guardianek teljes mértékben elvesztették a kapcsolatukat, ezért előttünk áll a feladat, hogy visszaadjuk számukra a reményt és a veszedelmes Cabal legyőzésével helyreállítsuk az univerzum lakóinak vérnyomását.
Kalandunk során számtalan nyílt területen fogunk megfordulni, ahol változatos, illetve egyúttal rövidebb és hosszabb időt igénylő feladatokat fogunk kapni. Több bejárható helyszín is bekerül a játékba, az egyik ilyen a Nessus bolygó, amit már a sztori kezdeti szakaszában megismerhetünk és mindent megtalálunk rajta, ami szem-szájnak ingere, legyen szó fő- és mellékküldetésekről, vagy a jó öreg strike-okról, amikről mostanság a Tesco dolgozók is tudnának nekünk mesélni.
Egy ilyen játék esetén az mindig lényeges kérdés, hogy ha végeztünk a fősztori felgöngyölítésével, marad-e még elég tartalom, de szerencsére nem kell aggódnunk emiatt, hiszen az új rendszer - a Flashpoint - különböző, hetente megjelenő és változó küldetéseket fog nekünk adni, amikért természetesen extra jutalom jár. Ez valószínűleg a szokásos spektrumon fog mozogni, tehát gyűjtsünk össze, robbantsunk fel, hackeljünk meg vagy öljünk meg valakit/valamit, illetve ezek ízlés szerinti kombinációja.
Az első rész játékosainak ismerős főhadiszállás, a Tower sajnos már nem létezik, de van helyette a Farm, ami ha úgy vesszük eddig is helyet kapott a játékban, csak most már közösségi helyszínként is megjelenik. Elődjéhez hasonlóan gyorsan bejárható és számtalan fontos NPC-t találhatunk itt, akiktől fejlesztéseket és felszereléseket szerezhetünk, vagy éppen raklapnyi küldetést varrhatnak a nyakunkba, ha úgy tartja kedvük.
A játékot fejlesztő Bungie szeretné, ha újdonságot tudna csempészni a raidelők mindennapjaiba, ezért olyan kihívásokon dolgoznak, amik sokkal életszerűbbek és érzelmileg könnyebben bevonják a játékosokat. A Destiny 2-n belüli élet azonban nem lesz annyira egyszerű, hiszen az előző részhez viszonyítva jóval kevesebb Power Ammo lesz, hogy a nagyobb bossokat tényleg csak hatalmas küzdelmek árán tudjuk majd magunk alá gyűrni.
Elsőre furcsának hathat, de a folytatásba nem kerültek be új kasztok, amit a fejlesztők azzal indokoltak, hogy a már meglévő Titan, Hunter és Warlock trióból még nem hozták ki a maximumot. Ezért mindegyik karaktertípus egy-egy új alosztályt kapott, amivel igazán ütőképes specializációkat szerezhetünk meg, legyen szó a Striker Titanról, a Gunslinger Hunterről, vagy a Dawnblade Warlockról.
Természetesen a srácok nem zárkóznak el attól, hogy a későbbiekben tovább bővítsék a rendszert - és ide a rozsdás bökőt, hogy ez biztosan be fog következni -, de úgy látják, hogy ezzel a húzással is elég változatossá tudják tenni a játékmenetet. Aztán már csak bízhatunk abban, hogy a helyes egyensúlyt is megtalálják a kasztok között.
Azért is fontos ez, mivel rendesen átszabták a PvP-rendszert, hiszen egy csapatban már csak 4 játékos lehet, akik a megszokottól eltérően már sokkal kisebb pályákon mérhetik össze erejüket. Egy kósza reménysugár már fel is csillant, hiszen a balansz érdekében nem lesznek a fegyvereken véletlenszerűen kisorsolt random statok, viszont ez mégse fogja azt jelenteni, hogy mindenki egy az egyben ugyanazzal a legerősebb felszereléssel fog nyomulni, mivel a készítők valahogy be akarják csempészni ebbe a területbe is a változatosságot.
A területfoglalós Control módot is alaposan átdolgozzák az előző részhez képest, ugyanis itt a maximálisan nyolc percet felölelő meccsek kezdetekor az A és C pontok alapból a hozzájuk legközelebb eső csapatokhoz fognak tartozni. A pontfoglalás terén is lesz változás, mivel a foglalás attól nem lesz gyorsabb, ha az adott területen több csapattárs áll, ami újabb taktikázási lehetőségeket ad a kezünkbe. Ráadásul a gyilkosságokért már csak akkor kaptok majd extra pontokat, ha a pálya összes pontját elfoglaltátok, ezzel is a területek foglalása felé akarja terelni a játékosokat a Bungie az eszeveszett gyilkolások helyett.
A fenti videóból is láthatjátok, hogy nem lehet majd panasz a PC-s látványvilágra, ugyanis a fejlesztők mindent megtesznek azért, hogy a játék teljes pompájában futhasson a platformon. Ráadásul nem csak egyszerűen átportolják a Destiny-t, hanem - elmondásuk szerint - úgy alkották meg, hogy maximálisan kielégítse a PC-játékosok igényeit. Eredetileg egyébként nem akartak ranked rendszert beépíteni a játékba, de aztán meggondolták magukat, úgyhogy valamilyen formában biztosan lesznek rangsorolt meccsek, csak még a közeljövőben fog kiderülni, hogy pontosan milyenben.
Nem kell már sokat várnotok, hogy kipróbálhassátok a játékot, hiszen augusztus 28-tól érkezik a PC-s béta, amire a konzolos bétateszt hibáiból merítve készül a fejlesztőcsapat. Így ebben a verzióban már gyorsan fognak töltődni a karakterek szuperképességei, minden kaszt esetén fix lesz a hatósugár, amin belül közelharci támadásokat tudnak bevinni, a gránátok hatalmas sebzéseket fognak produkálni és a játék tisztasága is rendben lesz, mivel semmilyen külső kódot, vagy klienst nem futtathatnak majd a játékosok.
Ha szeretnétek, már most elő tudtok készülni a bétára, ha elkészítitek saját Bungie accountotokat, amihez csak már meglévő Battle.net fiókotokkal kell összekapcsolnotok. Ha pedig megtetszett a játék, rendeljétek elő, már csak azért is, mert így egy ultrabrutál exotic fegyvert, a Coldheartot is megszerezhetitek.
Illetve ne feledjétek: szeptember 6-án PlayStation 4-en és Xbox One-on, PC-n pedig október 24-én érkezik a játék teljes változata, úgyhogy már lehet szervezni a csapatot az indulásra!
TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!