URF vagy ARURF? Ez itt a kérdés! - szavazás

Eredetileg sima URF-ként jelent meg évekkel ezelőtt, elsöprő sikereket aratva, mostanság azonban bekerült a random faktor, a karaktereket már nem mi választjuk.

Először 2014-ben látott napvilágot az URF, vagyis az Ultra Rapid Fire játékmód és sikere azóta is töretlen a legtöbb játékosnál. Fórumokon, videók alatt a legtöbbször ezt várják, illetve ezzel kapcsolatban érdeklődnek, hogy mikor lesz már végre?

Táncoló talpak, avagy a legnagyobb dodge királyok URF-ról - videó

Javában zajlik a 2k17 nyári URF láz, mi pedig összegyűjtöttünk néhány videót, aminek a főszereplői már nagyon ráéreztek a dodge-olás művészetére.

Imáink idén is meghallgattattak és két teljes hétre megkaptuk a játékmódot, igaz néhány változtatással, ez az URF már nem az az URF, amit legelőször mutattak be. Amiben hasonló még mindig a dolog, hogy a képességek nem kerülnek sem manába, sem energiába, mondhatni ingyen vannak pár kivételt leszámítva (Mundo, Vladimir, illetve olyan hősök, akik HP-ért csinálnak valamit), minden képességen 80%-os CDR van, tehát nagyon gyorsan visszatöltődik minden. Mozgási sebességünk is nagyobb, több aranyat érnek a gyilkosságok és a kritikus találatok is jobban fájnak. 

Szépen felvezették ezt anno egy igazi rangadóval, ahol az akkori TSM és Cloud9 játékosai csaptak össze egy hatalmas fiesta keretein belül. Tétje nyilván nem volt és ha valahol, itt aztán el tudták engedni magukat a játékosok.

Az eredeti megjelenéskor szinte semmilyen korlátozás nem volt, ám hamar rájöttek arra, hogy ez így nem mehet tovább és valamilyen limitációkat kellett alkalmazni. Emlékszem nekem például a kedvencem a Karthus-Soraka bot lane volt, még a régi Sorakával, ami manából gyógyított, 80% CDR mellett pedig nem tudtál meghalni és bárkit kitoltál az ösvényről. Későbbiekben több hőst is kikapcsoltak, mert ellehetetlenítették a játékot, ilyen volt Teemo vagy az előbb említett Karthus.

Volt ennek az egésznek 2015-ben egy még durvább április elsejei változata, amit beharangoztak, de végül csak egy poén volt az egész. Minden képesség kétszer annyiba került és sokkal ritkábban használhattuk volna, lassabban mozogtunk és a támadási sebességünk is enyhén szólva egyenlő lett volna a nullával.

Aztán gondoltak egyet és összefűzték a játékmódot az ARAM-mal. A pálya ugyanúgy a Summoner's Rift vagyis az Idézők szurdoka maradt, de választás lehetőségét elvették tőlünk és a random faktorban kellett bíznunk, hogy jó hőst kapunk. Sokan voltak, akik ezen felháborodtak, mert mi az, hogy nem ők választhatják ki, hogy mivel akarnak játszani. Egy reddites szavazás alapján azonban úgy tűnik, hogy a nagy visszhang ellenére a közösség nagyobb része inkább az ARURF-ot preferálja a sima URF-fal szemben és valahol meg is lehet ezt érteni. Ráadásul egyáltalán nem volt szoros a végeredmény, a szavazatok száma pedig szintén önmagáét beszél, hogy nem kevés ember véleményét tükrözik.

Nézzük a pro és kontra oldalt.

Az eredeti URF tényleg nagyon mókás volt, de ahogy azóta az ARURF-ban, a tudatosan választott hősök mellett még több limitációt kellett volna bevezetni, ami egyrészt plusz meló a Riot-nak, másrészt megváltoztatja a játékot a módon belül, ha pedig valamit mesterségesen kell kontrollálni az már nem az igazi. Ilyen korlátozások a mostani ARURF-ban is vannak, de mivel a karaktereket véletlenszerűen kapjuk, így nem jelentenek akkora problémát, mintha minden meccsen találkoznánk velük. A leggyakoribb az elhelyezhető csapdák számának korlátozása, mint Shaconál, Teemonál, Maokai-nál stb. Emellett a monotonitás is sokkal nagyobb veszélyforrást jelentett. Az első pár napban még kísérleteztek az emberek különböző hősökkel, de pár nap után beállt az op "meta" és minden mérkőzésen ugyanazt a 10-20 hőst láthattuk folyamatosan, ami sokat vett el az élvezeti faktorból. Persze megtehettük, hogy mi az árral szemben mást választunk, de akkor nagy valószínűséggel alulmaradtunk egy Hecarimmal, Evelynnel, vagy épp a régi típusú Katarinával, esetleg Zeddel szemben.

Az ARURF-nál sokkal nagyobb a változatosság, mivel nem tudjuk minden egyes meccsen ugyanazokat a hősöket választani. Az igaz, hogy azóta nőtt a bannok száma, hatról tízre, de ha végiggondoljuk, hogy hány OP hős van URF módban, talán még a 20 ban is kevés lenne és még úgy is ugyanazokat a karaktereket látnánk újra meg újra. Esetleg össze lehetne gyúrni a kettőt, 10 ban, majd utána random kapnánk hősöket a megmaradtak közül, így például ki lehetne vágni Shaco-t, Maokai-t, esetleg Wukongot, vagy pár egyéb igazán idegesítő karaktert ebben a módban.

Nektek melyik tetszett jobban?

Kíváncsiak vagyunk, hogy a magyar közösségnek melyik jött be jobban?

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!