Viszonylag rövidre sikerült a 7.17, de megérkezett az Ardent Censer nerf (végre)

Viszonylag rövidre sikerült a 7.17, de megérkezett az Ardent Censer nerf (végre)

Ha minden igaz, ez lesz az utolsó előtti patch a VB előtt. Több ADC is nerfet, illetve buffot kapott, Hecarim és Leona erősebb lett és még Urgot is jobb lett.

Korábban írtunk arról, hogy a VB-t megelőző pár patch-ben már nem szeretne a Riot nagy volumenű változásokat eszközölni, inkább a játék egyensúlyára koncentrálnak és a meglévő dolgokat teszik pontra. Szintén ebben a patch-ben fog megjelenni Ornn is, ha minden igaz még a mai nap folyamán, de könnyen lehet, hogy csúszik kicsit, nem ez lenne az első eset. Azt már most lehet tudni, hogy a VB-n nem fog szerepelni a kovács, fejlesztett tárgyaival túlságosan felborítaná a dolgokat.

Véget ért a várakozás, a LoL kovácsa ma érkezik!

Aioween | 17/08/23 08:53Hetekkel ezelőtt jelentették be Ornn érkezését, aki elég sok újdonságot, többek közt fejlesztett tárgyakat és egy hatalmas kost hoz magával. Több hétnyi várakozásunk végre véget ér és a LoL egy újabb hőssel fog ma gazdagodni, érkezik Ornn. A 7.17-es patch-csel együtt jelenik meg a tüzes kovács freljord fagyos tájairól.

Draven nerfjére számíthattunk. A baltás lövész kissé túl nagy hibalehetőséget hagyott játékosainak, ezért halál esetén az eddigi 50%-kal szemben jelzőinek 75%-át fogja elveszíteni egy-egy halál esetén. Ez egy nagyon fontos változás, mivel eddig elég volt egy vagy két gyilkosság és máris behozhatatlan előnyre tett szert, hiába halt meg ő is pár alkalommal. Sokkal jobban oda kell majd figyelni játék közben, különben sokat bukhatunk, hiába kapunk el minden baltát. Ezen kívül a gyilkosságért járó bónusz aranyat is felezték 50-ről 25-re. Nem hinném, hogy ez nagyon befolyásolná a VB-t, pár játékosnak mindig örök kedvence marad, de jelenleg ott nem igazán állja meg a helyét. 

Ezreal viszont egy rég várt buffot kapott a Q-jára, az AD rátát jelentősen megnövelték rajta, 1,1-ről 1,25-re. Bár elsőre nem tűnhet túl nagy buffnak, ha figyelembe vesszük, hogy Q-jával milyen gyakran tudunk lövöldözni a játék későbbi szakaszában, főleg 20-30% CDR mellett, a sebzéskiosztását jelentősen megnövelheti. Ehhez csak hozzáadódik a Sheen plusz sebzése, valamint a BotRK %-os sebzését is számoljuk hozzá az on-hit hatások miatt. Könnyen előtörhet akár a profik között is, mert alapvetően egy biztonságos karakter, csak eddig nagyon alul maradt sebzésben. Az elsődleges eszközésnek erősítésével viszont már felveheti a versenyt a többiekkel, amit csak külön elősegít Caitlyn jelentős korábbi nerfje.

Szintén buffot kapott Hecarim is, ő viszont az ultijára. Eddig fixen 1 mp-ig tartott a Fear, ez mostantól a megtett táv függvénye lesz, minél messzebbre ultizunk, annál tovább tart a hatás (0,75-1,5 mp). Egy kisebb tweaket is kapott, az ulti ideje alatt, amíg megindul, az E-ből származó rohamozás ideje nem fogy, azaz megmarad a sebesség és minden ezzel járó bónusz, tehát a plusz sebzés is a passzív alapján. Xerxe eddig is elővette őt néha, de ezzel az ultival még inkább beleillik majd az UOL csapatharc orientált stílusába. Kérdés, hogy ez vajon a solo que-ban is megjelenik-e majd.

Leona több szempontból is változott, de összességében inkább pozitív irányba, főleg ha megfelelő a kommunikáció az alsó ösvény párosa között. Rövidebb ideig, az eddigi 3,5 mp helyett pusztán 1,5 mp-ig marad meg a Sunlight passzív jelző a képességei által megjelölt célpontokon. Ez eddig nerfnek hangzik, viszont a jelzőből berobbantott sebzés magasabb lesz, 20-105 (szintek alapján) helyett 25-144 (szintek alapján). Sokan lebecsülik ezt a plusz sebzést, pedig elég sokat számíthat egy-egy korai csere során, a temérdek CC-ről nem is beszélve, ami mellé párosul. Ha már CC, a Shield of Daybreak (Q) jelentős CD csökkentésen esik át, az eddigi 9/8/7/6/5 mp helyett minden szinten 6 mp lesz rajta a CD. Az tény, hogy az E CD-je egyes szinten 13 mp, de egy Flash Q-val még mindig nagy meglepetéseket lehet okozni, főleg az előbb említett plusz sebzéssel. Mindezek ellenére a profiknál nem biztos, hogy meg fog jelenni, hacsak nem kifejezetten olyan a csapatkompozíció, hogy mindenki all-inezni akar állandóan. Továbbra is egy elég egysíkú karakter, aki csak befele tud menni, ez pedig sokszor kevés.

Maokainál sok minden nem változott, a wardok ütésével nem tudja már aktiválni a passzívját. 

Urgot viszont annál fontosabb frissítéseket kapott. Q-ja eredetileg is úgy működött volna, hogy megjelöli célpontját, elsődlegesen egy ellenséges hőst. Erre a megjelölt hősre koncentrálna alapvetően a Purge (W) és inkább őt sorozza majd a minionok helyett. Ez a cserék során fontos lehet, főleg ha minionok között harcolunk, mert eddig jelentős mértékű sebzéstől eshettünk el. Javították a Disdaint (E) is. Ha a Purge működése közben aktiváltuk, eddig is kikapcsolt az automata lövés, viszont innentől, ha nem sikerül eltalálni az E-vel ellenfelünket és már megálltunk a mozgásban, a maradék lövedékeket ki fogja lőni. Az ultija még félelmetesebb lesz, mint eddig, 3 helyett 4 másodpercünk lesz újraaktiválni és kivégezni valakit, feltéve ha a megfelelő mennyiségű HP alá kerül. Így, hogy kissé simább lesz Urgot játéka, akár még a profik között is megjelenhet, de mindenképpen kell majd mellé egy jól kezdeményező tank is, mert ő egymaga nehezen kezd harcokat.

Zednek magasabb lesz az alap támadási sebessége egy leheletnyivel, illetve az árnyéka tovább marad a pályán, 4,5 mp helyett 5 mp-ig. Ezzel tovább tudjuk zónázni az ellenfeleket, hiszen bármikor helyet cserélhetünk, tovább tudjuk a mindgame-eket játszani velük. Sajnos ettől még nem lesz elsődleges választás, legalábbis a profik között. Az assassinokkal kapott "reworkje" óta egyáltalán nem számít egy gyakori szereplőnek az LCS-ek színpadán. 

Minden support (eddigi) kedvenc tárgya, az Ardent Censer végre nerfet kap a játék későbbi szakaszaiban. Eleinte jobb, mert az eddigi 20-35% támadási sebesség helyett fixen 25%-ot ad majd, de mint tudjuk, senki nem Ardent Censerrel kezd az első szinten, sőt még csak nem is első tárgyként általában. Hasonló a helyzet a gyógyulással is, 20-35 helyett minden szinten 25-öt gyógyulunk.

A Gargoyle Stoneplate változásairól már írtunk bővebben. Röviden tömören az aktiváláskor kapott plusz HP-t nem mind bónusz HP-ként kapjuk meg, csak azt, ami a tárgyakból származik, az alap HP duplázása után továbbra is alap HP-nak fog számítani arra a négy másodpercre. Ez olyan hősöknél fontos, akik bónusz HP-ból kapnak valami pluszt, mint például Cho'Gath ulti sebzése. Emellett egy bugot is javítottak, a Cinderhulk plusz 20%-os HP bónuszát rosszul számolta hozzá, ezért ezt először "eltávolítja" és miután a duplázás megtörtént, annak veszi a plusz 20%-át. 

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!



Közvetítések