Prokhorovka - a tévhitek mapja

Prokhorovka - a tévhitek mapja

Az egyik legrégebbi map a játékban, mégis sokan a mai napig nem ismerik a lehetőségeit!

Adott egy óriási, nyitott pálya sok dűnével és egy vasúti töltéssel, ami alapvetően kettéosztja. Kétségkívül az artyknak és a lightoknak kedvező, mégis mind nehéz tankkal, mind médiummal tökéletesen el lehet rajta boldogulni randomban is. A tévhitek pedig ebben a módban jellemzőek:

  • Az 1-2 sor életbevágó, akár 10 tankkal kell védeni
  • A hegyre is több tank kell
  • Középre nem érdemes menni

Ezek körül a harmadik a legsúlyosabb, ugyanis középre még toronypáncél nélkül is érdemes bemenni, mert mind a hegyre, mint az 1-2-es sorra tökéletesen lehet supportolni, de egy óvatlan lightot körözés közben is el lehet csípni. Az 1-2-es sor csak azért fontos, hogy a középen tevékenykedő tankokat ne támadják hátba - vagy pedig mi támadhatjuk őket. A hegyre pedig a rengeteg bokor miatt én inkább csak lighttal, esetleg gyorsabb közepessel mennék, mert nehéz tankkal könnyen céltáblává válhatok bármelyik oldalról. Persze az alapfelállás az ellenfél reakcióján nagyon sokat változhat, én ismertetném az elképzelésem:

Mivel vannak nehéz tankként is használható TD-k, médiumként használható heavy tankok és stb., nem teljesen pontos, csak hozzávetőleges!

A WGL-BEN VISZONT ÚJ KÉRDÉSEK ADÓDNAK

A pálya támadás / védekezés módra változik. A védőnek valamelyest könnyebb dolga van, de támadásból sem nehéz nyerni Ruinberggel ellentétben. A két bázis remek helyen van. Mindkettő körül elég pályaelem biztosítja a foglalást, a támadó csapat nem kényszerül egy tankot emiatt beáldozni. A 2-es számú bázist többen választják célpontnak, mert a hegyről és a töltés adta hulldown pozíciókból, illetve akár az A0 szektorban lévő bokorból a foglaló tank viszonylag egyszerűen bevédhető. Egyetlen buktatója van: egy jó felderító a töltés mentén futkározva képes észrevenni, akármelyik bokorban áll, így artyval lehetséges resetelni, amennyiben kevesen foglalnak és van ideje újból betölteni. A hegy kulcspozíció, ha a védőknek sikerül a déli oldalról elfoglalni, már arty sem kell, sőt a foglaló hamar elfogy.

Azonban a profik mindkét bázist használják: sokat forgatják és inkább csak arra, hogy kiugrasszák a védőket előnyös pozícióikból, majd teljes létszámmal letámadják őket.

ÉS MILYEN TANKOKAT ÉRDEMES HASZNÁLNI?

Talán ez az a pálya, ahová a statikusan játszható Strv 103B svéd TD készült. Rengeteg helyen elrejtőzhet és hatalmas területet képes lefedezni, a DPM-je miatt pedig nagyon nem érdemes egyedül letámadni. Akár egy Maus is jól jöhet az A6-ba spotolni a capet, de középre sem rossz választás. Kiemelnék egy mostanában érkezett tankot: A WZ-111 5A-t! Nagy kérdés volt, hogy DPM és átütés kell a 113 személyében, vagy a még több toronypáncél és ágyúsüllyedés miatt az IS-7. Az új WZ ezeket összefoglalta: az órási DPM és páncélátütés mellett kiváló toronypáncélja is van. Nem kérdés, hogy rengeteget fogunk belőle látni a hamarosan induló Golden League-ben is. Egy-egy T-100 light elfér spotolni vagy foglalni és a Bat Chat. 25t sem maradhat el. Megfelelő sebessége mellett a lightokkal szemben óriási előnye az 5 lövéses tár, mellyel egy lightot képes másodpercek alatt felőrölni, nehezebb ellenfelét pedig könnyebben átüti, hála HEAT lőszerének. Különleges esetekben látni STB-1-et vagy E 50M-et, vagy artyt, bár a nerf után csökkent a használata.

Végezetül pedig vessünk egy pillantást Daki elemzésére! Habár már fél éves, az alapvető tankok és helyek zömében megmaradtak.

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!


Kövess Minket!



World of Tanks - Ismerd meg a WZ-111 5A tankágát

Használd ki a normál járművekre szóló kedvezményeket, a küldetéseket és a különleges ajánlatokat, hogy meghódítsd a kiegyensúlyozott WZ-111 model 5A vezető kínai nehéztank-ágat.