A mostani szabályok és elvek még a klasszikus struktúrához készültek, azóta nagyon sok minden változott, Kezdésnek sokkal több dust kell.
A Karazhan után a Blizzard bejelentette, hogy többet nem érkezik Solo Adventure, Innentől csak olyan kiegészítőket fognak kiadni, amiben lesz 135 új kártya, amiket persze kártyacsomagokból kell kinyitni. Ez persze azt jelenti, hogy a játékban a kollekciónk feltöltéséhez sokkal több dustra van szükség, hiszen mostantól nem elég elkölteni 3500 vagy 2800 goldot, hogy megszerezzük az összes újdonságot. Ezen kívül azt is figyelembe kell venni, hogy a kiegészítők mostanában arról szólnak, hogy a neutral legendary lapok száma jelentősen megcsappant, helyette általában mindig 2 kaszt specifikus narancs lapot kapunk. Persze az segít, hogy mostantól megszűnt a legendás duplikáció, de annak a hatása egy f2p játékos számára nem sokat jelent.
Miért is jó nekünk a bejelentett HS pack változtatás?
Szeretnénk tisztázni, mit és mekkora mennyiségben érint a Blizzard bejelentése.
Ezek alapján pedig itt lenne az ideje annak, hogy a fejlesztők egy kicsit hozzányúljanak a dust rendszerhez, mert most a legtöbb casual játékosnak sokkal nehezebb dolga van, mint mondjuk 1 évvel ezelőtt. Csak a számok kedvéért ha betörtök egy legendás lapot, akkor az onnan kapott dustból 10 common kártyát lehet összerakni. De visszafelé már 320-at kell összetépni, hogy 1 narancslap boldog tulajdonosai lehessünk. Ez így ebben a formában nem tűnik egyensúlynak.
A most életben lévő dust rendszer elavult, a játék korai szakasza köré épült, amikor még nem volt szükség ilyen hatalmas mennyiségű varázsporra. Amikor a kollekcióban sokkal kevesebb lap volt. Egy Solo Adventure 3500-2800 goldba került, ezért az összegért, az összes lapot megkaptuk. Ezzel szemben egy 135 lapos kiegészítő esetében nagyjából 300 pakkot kell venni, hogy minden meglegyen, ez 30 000 goldot jelent, ami nem kis különbség.
A másik fontos pont pedig, hogy a Mean Streets óta a hangsúly a kaszt legendarykra tevődött át, és a nuetral lapok szerepe erősen lecsökkent. Az Old Gods esetében sok pakli az öreg istenek köré szerveződött, nem volt életbevágó, hogy minden kiegészítő lap meglegyen. Az MSG-ben ott voltak a Tri-Class kártyák, amiket sok helyen lehetett használni. Ami pedig a legfájóbb, hogy már nincs Sylvanas, vagy Ragnaros, ami sok pakliba befért. Ez pedig lecsökkentette az átfedéseket és a paklik nagyon egyedivé váltak, ami megint csak növelte a dust szükségletet.
Nem kellene egyébként nagy változásokat bevezetni. Elég lenne, ha minden törésnél megkapnánk a craft költség negyedét. Azaz a common esetében 10, a rare kártyáknál pedig 25 dust ütné a markunkat. Még ez a változásnak sem lenne akkora hatása, hogy innentől kifarmolható legyen egy-egy kiegészítő, de egy kicsit több lehetősége lenne azoknak, akik nem akarnak a játékra költeni. Bár a Blizzard politikáját ismerve ebből soha nem lesz semmi, sajnos.
TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!
Cover és képek: www.blizzard.com