A mai játékosok legnagyobb része valószínűleg nem is emlékszik arra a bizonyos 2010. július 13-ai keddre, amikor a Riot elindított egy lavinát.
Minden bizonnyal a veterán LoL-osoknak azonnal az jutott eszébe, hogy "És hát Teemo?! Master Yi?! Velük mi van? Ők előbb voltak, mint Xin." Ez így is van, ám ők a játék legeslegelső hőseinek csapatát erősítik, Xin Zhao viszont az első olyan, később megjelenő hős volt, aki felrobbantotta a Szurdokot, és elindított valamit, amit a Riot a mai napig nem tudott kiheverni. A broken karakterek gyártását.
Egyszer majd Ryze felemelkedik, Azir pedig tollászkodhat a buffok után
Aioween | 17/08/29 09:43 Addig is, amíg ez az időszak eltelik, sajnos nagyrészt a jelenlegi formájukban kell elfogadnunk ezt a két karaktert, viszont a PBE szervereken már van némi mozgolódás. Mindkét hős kapott buffokat tesztelésre, hogy egy kicsit vonzóbbá tegyék őket a játékosok számára.
Egy ekkora világú MOBA játékba bizony nem egyszerű dolog karaktert fejleszteni. Nagyon sok lelkes játékos készít maga is karakterterveket, előszeretettel mutatva meg őket a Riot Gamesnek, és sokan arról is álmodnak, hogy egyszer majd talán a karaktereket készítő részlegen dolgozhatnak. Azt azonban már kevesen tudják, hogy egy hős megalkotása nem csak képzelet szárnyalásból és menő dolgok egymásra halmozásából áll, hanem a munka jelentős része igenis az egyensúly megteremtése. Olyan koncepcióval és értékekkel kell felruházni, ami beleillik a játékvilág értékrendjébe. Sokszor a Riotnak ezt nem sikerül eltalálnia elsőre, sőt lehet, hogy szándékosan lőnek túl picit a célon, hogy felkapott legyen a karakter, de kétségtelen, hogy Xin Zhao volt az első olyan teremtménye a Riotnak, aki mindent felborított. Miből is épül fel maga a hős?
Egy gyors, ütőképes, pillanatok alatt hatalmas sebzést kiosztó hősről beszélünk, akihez még csak egy mechanikai istennek sem kell lenni, annyi vele a dolgunk, hogy beugrunk a buli sűrűjébe. Elméletileg a karakter ezért az egyszerűségért azzal fizet, hogy nem tud sokáig a harc közepén maradni. Igen, pont ezt láthatjuk ezen a már-már fekete-fehér felvételen is.
Akkoriban a hős képességei kicsit másképp néztek ki, mint ma. Anno a Q-ja semmi mást nem adott, csak extra sebzést a következő három alaptámadásra, és a megszokott felütést a harmadikra. Ebben az időben a W-je passzívan növelte a támadási sebességet, majd aktiválva megdobta ezt még egy lapáttal, és minden bevitt ütés csökkentette a töltési időket. Az E-je hasonlóan működött már akkor is, mint ma, egy egyszerű rácsúszás, ami a célpontot sebzi, illetve a közelben álló hősökkel együtt lassítja, ám ekkor még kapott extra páncélt és varázs ellenállást is. A harmadik ütésből származó életerő regen ekkor még a passzívjából jött, a végső képessége pedig fixen levette az összes célpont aktuális életerejének 25%-át.
Lényegében annyi dolgunk volt vele, hogy beugrottunk a harc kellős közepébe, megnyomtuk az R betűt, hogy minél nagyobb sebzést osszunk ki, majd a Q, W, E kombóval folytattuk tovább a bulit, amíg meg nem haltunk, vagy amíg ismét nem lettek elérhetőek a képességeink. Íme egy újabb videós példa.
Őrült egy karakter volt, simán lehetett vele level 1-en turett dive-olni, örökös fenyegetést jelentett az összes ösvényen. Egy olyan játékos kezében, aki tudta hogyan kell jó sorrendben nyomkodni a gombokat, abszolút halálos fegyver volt. Teljes nyugodtsággal megjátszható volt vele egy 1v5 is.
Na persze azért ma is irgalmazzon az ég egy megetetett Xin Zhaotól. Amennyire egyszerű, annyira halálos, és pontosan ezért vár rá egy kisebb rework, hogy feldobják a játékmenetét, és több lehetőséget nyissanak meg mind Xin, mind az ellenfelei számára.
Természetesen a Riot Games ezt a helyzetet, ami a karakter megjelenésekor uralkodott, nem nézte sokáig ölbe tett kézzel. Alig egy héttel a kiadása után nerf hullám söpört át rajta, ami helyrebillentette kicsit Demacia udvarmesterét. Elvettek a támadási sebességéből, csökkentették az E képességének lassítási területét és lecsíptek a végső képességének sebzéséből is. 2011 januárjában további figyelmet kapott, a Q-ja kapott egy fix 10 másodperces töltési időt, és még tovább csökkentették az R sebzését. Három hónappal később tovább folytatódott ez a tendencia. 2011 áprilisában a W-je aktív ideje rövidült, az ultijától pedig még több sebzést vettek el. Néhány héttel később azonban buffot kapott, mert rájöttek a fejlesztők, hogy a földbe döngölték a hőst.
Napjainkban Xin Zhao az alacsonyabb elokon viszonylag gyakori vendég, 2%-os választási aránnyal rendelkezik, ami nem a legrosszabb, de egyértelmű, hogy vannak hősök, akiket gyakrabban láthatunk, mint őt. Mai napig egy irgalmatlan pusztítógép, de azt legalább sikerült elérnie a Riotnak, hogy valóban nem húzza sokáig egy harc kellős közepén... már amennyiben nem 20/0-ban van, az ellenfelek pedig nem parketta 6-ban játszanak.
Ti milyen gyakran választjátok Demacia lándzsaforgatóját? Urfon rettenetesen erős, én mindig összecsaptam a tenyerem, ha hozzám került.
TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!